Ocenění Sdružení českých spotřebitelů vyjadřuje, že firma, která ho získala, trvale poskytuje služby v oboru svého podnikání v souladu s očekáváním spotřebitele. Předpokládá se tedy, že kromě jiného nadstandardně poskytuje své služby s odpovídající odbornou úrovní prodejce.

Cenu dostalo letos patnáct subjektů, mezi kterými byly dva z okresu Hodonín. Kyjovská firma Šebesta a vlkošský Ahorn. Kyjovský podnik se věnuje prodeji malých čističek vod, vlkošský výrobě matrací.

Podle tiskové zprávy k vyhlášení cen přinesly úspěch Šebestovi pozitivní ohlasy nejen v České republice, ale i na Slovensku, v Bělorusku či na Ukrajině, vysoce kvalitní servis záruční i pozáruční a uskutečnění programu Rozvoj lidských zdrojů, při kterém čerpal podnik peníze z fondů EU.

Ahorn si zasloužil podle zprávy ocenění za používání moderních technologií, žádné reklamace a svůj inovační postoj k vedení firmy.

Cena je udělována na základě návrhu předneseného členem SČS, návrhu předneseného zástupcem místních nebo podnikatelských samospráv či výsledků vyhlášeného šetření „spokojený zákazník“ provedeném účelově v rámci aktivit SČS. Ocenění se uděluje na dva roky.

Cílem SČS je prosadit vnímání pojetí ochrany spotřebitele jako nedílné součásti regionální politiky a tedy jako součást aktivit spadajících do působnosti regionální a místní samosprávy. Ochrana spotřebitele by měla být podle sdružení pojímána jako jeden z nástrojů zvýšení úrovně hospodářské a sociální.

Bližší informace jsou k nalezení na www.konzument.cz.