„Výrobní závod v Kuřimi vybudovala naše firma doslova na původní skládce. Na místě zůstala konstrukce staré zemědělské haly, kterou jsme zakomponovali do stavby. Nicméně celé okolí závodu muselo být kompletně vyčištěno od odpadků, suti a náletových dřevin,“ vzpomínal na náročnost výstavby nového závodu obchodní ředitel společnosti Steinex Vít Steinhauser.

V LYCKEBY AMYLEX a. s. dokáží z hlízové šťávy  získat protein. Ten se  po usušení užívá v krmivářském průmyslu
Horažďovický primát: Z brambor vyrobí škrob a díky dotaci EU i krmivo

Jeho kolega, výkonný ředitel firmy, Jiří Plachý poznamenal: „Projekt na vybudování nového výrobního závodu byl od počátku plánován tak, aby se nový závod nestal pouze budovou, která umožní navýšit výrobní kapacity společnosti. Hlavní vizí bylo zapracovat do projektu nové inovativní technologie, aby umožnily díky své nadčasovosti nejen zvýšit kvalitu výrobků a efektivitu výroby, ale poskytly i určitou konkurenční výhodu na trhus masnými výrobky.“

Spolupráce s VŠCHT

Rodinné firmě s dlouholetou tradicí v masném průmyslu se sázka na inovace vyplatila. Ze spolupráce s Vysokou školou chemicko-technologickouv Praze vzešel nový projekt: Spolupráce při vývoji tence krájených šunek a uzených mas bez přídavku zahušťovadel.

„Projekt spočíval především v eliminaci nekvalitní suroviny na příjmu, takzvaného PSE masa, což je vada masa, která vzniká například při vysokém stresu dobytka před porážkou. Díky dotačnímu programu nyní umíme využívat jen ty nejkvalitnější suroviny, a omezit tak množství přídatných látek do výrobků,“ objasnil podstatu nové technologie obchodní ředitel Vít Steinhauser. Vedení společnosti Steinex přitom spolupracovalo s odbornými kapacitami pražské VŠCHT – profesorem Františkem Kvasničkou a docentem Rudolfem Ševčíkem.

Eurofondy pomáhají zemědělcům i potravinářůmZdroj: MMR

„Tým profesora Kvasničky pracoval velmi profesionálně. Při vývoji nové technologie jsme získali spoustu poznatků, které jsme využili v moderních výrobních postupech při výrobě šunek a dále také při výrobě ostatních kvalitních masných výrobků,“ uvedl ředitel Plachý.

Úspěch v zahraničí

Velmi inovativní technologie firmě Steinex umožnila uspět na zahraničních trzích i ve velmi silné konkurenci tamních domácích producentů a lokálních produktů se silnou marketingovou podporou. „V současné době exportujeme naše produkty na slovenský, rakouský, maďarský, slovinský, chorvatský a polský trh. Mimo jiné máme partnera i například v Kosovu. Dlouhodobou vizí naší společnosti je rozvoj exportu do dalších evropských ale i mimoevropských zemí,“ nastínil obchodní ředitel.

14|15 Baťův institut ve Zlíně
Baťův institut v novém. Z industriální budovy vzniklo moderní kulturním centrum

Právě vysoce kvalitní, tence krájené šunkové výrobky společně s vysokou přidanou hodnotou ve formě váhově kalibrovaných plátků si podle výkonného ředitele Jiřího Plachého získávají i v zahraničí stále větší prostor na trhu. „Jsou trendem doby, neboť šetří čas i náklady a díky vysoké stabilitě standardů jakosti a balení uspokojují i ty nejnáročnější zákazníky,“ zamýšlel se s tím, že vývoj současné situace na trhu s potravinami potvrdil správnost jejich nadčasové investice.

„Postupný přesun nákupních zvyklostí koncového spotřebitele do e-commerce a násobný růst prodeje potravin přes e-shopy, a to i u položek fresh food navyšuje i prodej uzenářských výrobků v tomto segmentu trhu. Díky inovativním postupům nejen u sortimentu vysokojakostních šunek, ale i v jejich balení pro retailový samoobslužný prodej se nám daří obchodně růst i na tomto trhu,“ zamýšlí se Plachý.

Steinex, projekt v číslechZdroj: MMR

Výrobky společnosti Steinex, která zaměstnává kolem 130 lidí, jsou k dostání v prodejnách Kaufland, Billa, Makro, JIP, NORMA, COOP a řadě dalších menších obchodů. Kromě výrobního závodu v Kuřimi provozuje firma pod společností Moravské maso spol. s. r. o. také osm prodejen řeznictví – šest v Brně, jednu v Kuřimi a ve Veverské Bítýšce.

Výroba těstovin Pasta Fidli v Mníšku pod Brdy
Těstovinové království žije i přes covid dál. Stačí mu sto metrů čtverečních

Nejprodávanějším masným výrobkem společnosti Steinex jsou Štýrské párečky, obsahují v součtu surovin z vepřového a hovězího masa 98 procent masa. Firma se pyšní řadou ocenění svých výrobků. „Nejvíce si ceníme vysokého hodnocení při pravidelných certifikacích kvality IFS, kde se pravidelně umisťujeme na hodnocení přes 98 procent, což je perfektní výsledek a důkaz, že svoji práci myslíme vážně,“ tvrdil Vít Steinhauser.

Další projekty EUZdroj: MMR