Firma modernizovala pohon razicího kombajnu, jeho řídicí systém a zejména umístila měnič kmitočtu přímo do těla kombajnu, aniž ho musela prodloužit.
Původní měnič kmitočtu dřív vážil 2,4 tuny a byl umístěn v chodbě mimo těžební pole. Od kombajnu tak vedly dva silné kabely - jeden pro měnič kmitočtu a druhý pro napájení stroje. Nově ale měnič váží pouze 50 kilogramů a je umístěn přímo v plochém těle kombajnu. Zůstal tak pouze přívodní kabel napájení.
Délka zůstala stejná
"Obrovskou výhodou je, že se samotný kombajn neprodloužil. Zejména v těžkých podmínkách, kde jsou uhelné sloje různě zprohýbané, je délka kombajnu nesmírně důležitá. Čím je totiž kratší, tím lépe takovým místem projede," uvedl Gajdík.
Díky přestavbě kombajnu se zvýšila i jeho výtěžnost, a to až o 8000 kilogramů za minutu, novinkou je i plně grafický sedmipalcový displej, který zobrazuje všechny technologické procesy a případné poruchy stroje.
V T Machinery budou stejným systémem vybavovat i další typové řady důlních kombajnů. Zabudování měniče kmitočtu u nich nebude tak náročné, protože všechny typové řady jsou rozměrnější než první vylepšený kombajn 430Ei.
Společnost T Machinery navázala v Ratíškovicích na tradici těžby a výroby důlní techniky, která na jižní Moravě existuje více než 80 let. Její počátky položil podnikatel Tomáš Baťa. Ve 30. letech minulého století byla v Ratíškovicích zahájena na Dole Tomáš mechanizovaná těžba lignitu pro energetické potřeby koncernu Baťa.
T Machinery je výrobně-inženýringová společnost, která vyrábí důlní techniku i celé dobývací komplexy. Společnost je výhradním exportérem. Vloni jí stouply tržby o 46 procent na 706,8 milionu korun.