„Linka využívá laserovou kontrolu povrchu a žádná taková v Evropě neexistuje. Jde o složitý proces, protože systém musí v automatickém režimu spolehlivě rozpoznat všechny druhy vad, které při výrobě mohly vzniknout," vysvětlil ředitel kyjovské šroubárny František Červenka.

Výrobou vaček se šroubárna zabývá od roku 2010. V loňském roce jich pracovníci vyrobili více než čtyři miliony kusů, a to z celkové produkce čtyřiašedesáti milionů výrobků. Tento rok podnik přitom plánuje produkci ještě navýšit.

Šroubárna v Kyjově je významným zaměstnavatelem, v současné době tam pracují asi tři stovky lidí.

V letošním roce má do areálu šroubárny, která patří pod Třinecké železárny, navíc vést i nová silnice. Cesta především odlehčí Jiráskově ulici, kde u rodinných domů stále parkují auta.

„Nová silnice proto vznikne zejména pro vozy nad tři a půl tuny. Jakmile bude hotová, zakážeme autům v této kategorii průjezd Jiráskovou ulicí," informoval už dříve kyjovský místostarosta Antonín Kuchař.

Stavba silnice má město vyjít asi na deset milionů korun. „Dotaci nezískáme, ale cesta už je opravdu potřebná, takže na její stavbu peníze uvolníme," ubezpečil Kuchař.