Neohlížej se na ostatní, hlásá její módní značka. Inspirují ji špatné zkušenosti
Lidé si mají stát za svým, dělat, co je baví a neohlížet se na ostatní, popisuje hlavní motto své vlastní módní značky Brňanka Natálie Dvořáková. „Některé modely vznikly přímo z mých negativních zkušeností, kdy mě lidé nepodporovali nebo mi říkali, ať to nedělám,“ říká.
close info Zdroj: archiv Natálie Dvořákové zoom_in
O navrhování vlastního oblečení Dvořáková uvažovala už od svých čtrnácti let. „Řekla jsem tehdy rodičům, že chci jít na návrhářskou školu. Tehdy mi mamka řekla, že to nepůjde, protože neumím kreslit a tím to pro mě na nějakou dobu skončilo,“ popisuje.
close info Zdroj: archiv Natálie Dvořákové zoom_in
K módě se znovu vrátila o tři roky později, původně ale jen prodejem oblečení na internetu. Nakonec však mladá návrhářka zjistila, že pouhý prodej jí nestačí a začala se věnovat vlastní značce. „Hlavní název mé mody je Don't care wear. V podstatě vzniklo tím, že já jsem si dřív prožila taky nějaké špatné věci a když jsem tvořila první modely, byly v nich moje negativní emoce,“ vysvětluje.
close info Zdroj: archiv Natálie Dvořákové zoom_in
Přesto, že do některých návrhů vtiskuje Dvořáková vlastní špatné zkušenosti, má její oblečení na lidi působit pozitivně a motivovat je. „Mám třeba na bundě napsané I don't care, what you think (v překladu: Je mi jedno, co si myslíte), takže ti, kteří ji nosí, můžou říct že je jim jedno, co si ostatní myslí a že si půjdou za tím svým,“ dodává.
close info Zdroj: archiv Natálie Dvořákové zoom_in
Jedna z jejích kolekcí má nositelky i pobavit. „Lidi, kterým je jedno, co si o nich ostatní myslí, si umí udělat srandu z ostatních, ale hlavně i ze sebe. Je to taková móda trochu na pobavení a také s trochou sarkasmu. Takže když někde vystavuji, lidé třeba prochází a zasmějí se tomu. Mně to udělá radost a jim třeba zlepší den,“ usmívá se.
close info Zdroj: archiv Natálie Dvořákové zoom_in
Umění hezky kreslit podle Dvořákové k navrhování úplně potřeba není. „ Když nakreslím tričko nebo sako, tak pořád vím, že je to tričko nebo sako. Byla jsem ale teď na dvoudenním kurzu kreslení a zjistila jsem, že asi kreslit umím. Říkali mi tam, že mám talent,“ vysvětluje.
close info Zdroj: archiv Natálie Dvořákové zoom_in
Ačkoli se své značce věnuje mladá Brňanka teprve rok, už nyní přemýšlí nad dalším rozšířením. „V plánu mám i pánskou kolekci, která už je i navržená. Určitě bych chtěla mít také fyzické místo, kde se na to lidé budou moct podívat, třeba showroom,“ nastiňuje.
close info Zdroj: archiv Natálie Dvořákové zoom_in