Nabídku hodnou novodobé reality show představilo svým divákům Slovácké divadlo v Uherském Hradišti. Poprvé ve své historii nabízí divákům možnost zahrát si po boku skutečných herců. A to rovnou v jedné z jeho nejúspěšnějších inscenací, populárním muzikálu Donaha.

„V poslední době se na našich webových stránkách i v mailech zaslaných do divadla objevilo přání diváků zahrát si v některé z našich inscenací. Na první pohled se to může jevit jako naivní, ale řekli jsme si, proč to nesplnit. Třeba to bude pro někoho znamenat start nové kariéry,“ říká herec a mluvčí divadla Josef Kubáník.

Co tedy dotyčného čeká? „Na jeden den se promění v celebritu. Absolvuje divadelní zkoušku, oblékne si kostým, paruku, profesionální maskérka jej nalíčí, ale především si zahraje v nejúspěšnějším muzikálu,“ vypočítává mluvčí a přidává ještě jednu nezanedbatelnou věc – patřičnou medializaci, tedy rozhovory v novinách a reportáž v televizi.

Možnost vystoupit vedle známých herců ale nebude zadarmo. Zájemce musí vyhrát velký závod. „Unikátní možnost dostane ten, který přivede do divadla nejvíc nových předplatitelů na rok 2008, tedy takových, kteří letos předplatné neměli, ale chtějí naše divadlo navštěvovat v roce příštím,“ vysvětluje pravidla hry mluvčí a pokračuje.

„Myslím, že to nebude těžké. V každé rodině je několik lidí, kteří by předplatné rádi měli, jen neví, jak na to. Pak jen stačí přijít k nám do divadla, přinést seznam nových předplatitelů a říct, že se zapojuje do hry Zahrajte si v muzikálu Donaha!. My v počítači ověříme, zda noví předplatitelé jsou opravu noví a pak se s dotyčným domluvíme na dalším postupu.“

I lidé na Hodonínsku mají velkou šanci. Hradišťské divadlo totiž hojně navštěvují a nejedna organizace okresu pořádá pravidelné zájezdy do divadla. Podle posledních statistik dokonce Hodonínsko dominuje tabulkám hodnotícím regiony podle počtu nových předplatitelů Slováckého divadla.

Jako výborný nápad akci hodnotí i marketingoví odborníci. „Je zřejmé, že divadlo tím sleduje hned několik cílů. Dělá to hravě, vkusně a atraktivně. Myslím, že do ní se zapojí hodně především mladých lidí,“ myslí si expert na marketingovou komunikaci Martin Gazda z Industrila studia.

Slovácké divadlo tak naplňuje obsah hesla letošní kampaně, jež zní: Tleskáme vám. Podle ředitele divadla Igora Stránského si uherskohradišťští diváci zaslouží potlesk za jejich mimořádnou přízeň. „Všem našim divákům tleskáme symbolicky, ale jednomu zatleskáme skutečně. Pozná, že je to fantastický pocit.“

Hra s názvem Zahrajte si v muzikálu Donaha! potrvá do konce roku. Divadelníci totiž vědí, že mnozí si budou předplatné pořizovat jako vánoční dárek. V lednu bude vyhodnocena a vzápětí oznámeno představení, v němž nejpilnější divák vystoupí.