Vozy na retro lince jezdí každou hodinu od desíti hodin dopoledne do šesti večer. Kromě prvního brněnského trolejbusu se na stejné trati střídají také stroje z šedesátých až osmdesátých let minulého století. „Výjimečně se Brňané projedou i trolejbusem z roku 1954,“ poznamenal Tomáš Kocman z Technického muzea v Brně.

Ilustrační fotografie
Lidé uvidí všechny zakázky Brna. Pomohl i korupční skandál, přemýšlí odborník

Linka historických trolejbusů H24
- kde jezdí: z Mendelova náměstí přes Pisárky a Veslařskou k vozovně v Komíně
- kdy jezdí: o víkendech a o svátcích od desíti hodin dopoledne do šesti večer
- jak často: každou hodinu
- čím se lidé projedou: střídavě jezdí šest trolejbusů z let 1949, 1954, 1968, 1971, 1983 a 1988

Na lince H24 jezdí historických trolejbusů šest, brněnské technické muzeum jich má ještě jednou tolik v záloze. Ne každý vůz je však pojízdný. „Nejstarší kousek se k nám dostal z Plzně. Trolejbus vyrobili v roce 1941. V současnosti je ale ve špatném stavu, technici ho musí nejdříve opravit. Naopak naším nejmladším přírůstkem je kloubový trolejbus z roku 1990,“ doplnil Kocman.

Brňané se na historické stroje podívali už v červnu při dni otevřených dveří v husovické vozovně. „Znovu je uvidí také na street party v Lidické ulici posledního srpna,“ doplnil Seitl.

Navštívit v jedné budově svého lékaře a dojít si zároveň na nákup nebo na oběd mohou znovu lidé v brněnské Bystrci. Po roční rekonstrukci se totiž znovu otevřelo obchodní centrum Javor.
K lékaři i za nákupy najednou. V Bystrci se znovu otevřelo obchodní centrum

Sedmdesát let po první jízdě trolejbusu ulicemi Brna provozuje dopravní podnik téměř sto padesát trolejbusů. „Máme největší trolejbusový vozový park a nejhustší trolejbusovou síť v České republice,“ uvedla mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Nejdelší je linka 25, která má téměř osmnáct kilometrů.

LADISLAV ZOUHAR