„Výuka je podobná té školní, jen nemáme pevný rozvrh," vysvětlila žena. Desetiletého Matyáše a osmiletého Mikuláše zatím může vzdělávat, jen dokud jsou na prvním stupni základní školy. Od září 2014 ale dostane možnost učit je i na stupni druhém. Ministerstvo školství to chce povolit.

Domácí výuka má poměrně volný režim. „Začínáme mezi osmou a devátou ráno. Když máme těžší téma, tak tomu věnujeme i víc než pětačtyřicet minut. Přestávky dělám tak, jak kluci potřebují. Když se jeden nesoustředí, tak ho pošlu, ať se proběhne po dvorku. A buď se začne soustředit, nebo změním téma," popsala výuku Konvalinková.

Za hlavní výhodu považuje, že má vzdělávání dětí pod kontrolou. „Pro mě totiž není vzdělání jen to, co je v osnovách, ale i postoje, názory, vztah ke společnosti, přírodě nebo světu," upozornila žena.

Rozhovor s psycholožkou a příběh jedné z domácích školaček najdete ve středečním vydání Deníku Rovnost