Developerská společnost v současnosti jedná s tamní radnicí o prodeji těchto pozemků. „Ty jsou v územním plánu pro podobný projekt určené a případné výstavbě se bránit nebudeme. Obchodní centrum zatraktivní region a především přinese spoustu pracovních míst. Zaměstnání by v něm mohlo najít zhruba čtyři sta padesát lidí," sdělil starosta Podolí Vítězslav Eliáš.

Zájem o pozemky Brněnskému deníku Rovnost potvrdil i jednatel společnosti Fuertes Development Zdeněk Přichystal. „Jednáme s majiteli, vše je ale v současnosti v plenkách. Prověřujeme možnost postavit na nich nákupní centrum," sdělil Přichystal.

Podle několika zdrojů Deníku Rovnost by mohla jeho stavba začít v roce 2014 a jeden z obchodů má být například pobočka řetězce Globus. Přichystal tyto informace potvrdit nechtěl. „O konkrétních obchodech nebo termínech je předčasné mluvit," řekl jednatel.

Podobně na dotazy Rovnosti reagoval i ředitel reklamy a marketingu Globusu Libor Tomáš. „Naše plány do budoucna týkající se expanze nechceme zveřejňovat," sdělil pouze.

Obyvatelé Podolí se vzniku centra nebrání. „Mezi lidmi se o tom už něco povídá, zatím ale nic konkrétního nevím. Mně osobně by obchod nevadil, hlavně aby byl s Podolím propojený samostatnou cestou. Jezdívám totiž hlavně na kole a po frekventované silnici tam určitě nepojedu," řekl například Jan Drlík.

Více aut

Právě napojení na silnice je trnem v oku starostům ze sousedících brněnských čtvrtí. „Bohužel se tím velmi zvýší dopravní zátěž Líšně. Navíc daně z peněz, které lidé v obchodech utratí, půjdou do kasy Podolí. Přitom nakupovat tam budou převážně Brňané. Peníze na údržbu a opravy silnic pak půjdou z městského rozpočtu," řekl například líšeňský starosta Břetislav Štefan.

Nákupní centrum by raději viděl přímo na území této městské části. „Stále plánujeme revitalizaci opuštěných parcel v okolí továrny Zetor. Pokud však investor postaví hypermarket u Podolí, těžko získáme dalšího zájemce o toto bývalé průmyslové území," vysvětlil starosta.

Podle odborníků přestavět opuštěné areály bývá mnohdy dražší než využití volných ploch. „Osobně si však myslím, že v Brně je podobných center už dost a je škoda zbytečně cennou půdu zabírat," sdělil třeba brněnský ekonom Tomáš Maršálek.

Náměstek brněnského primátora Ladislav Macek vidí v plánech developera možnost, jak získat peníze na některé dopravní stavby. „Na druhou stranu chápu námitky Líšně nebo Slatiny ohledně zvýšení dopravní zátěže. Veškeré plány jsou ale v úplném počátku. Napojení na komunikace by mělo být přes pozemky města, s developerem o něm určitě chceme jednat. Ve hře je například to, že nám pomůže s výstavbou některých částí městského okruhu nebo obchvatu Slatiny," sdělil Macek.