Tesco spustilo on-line nákupy před pěti měsíci a za tu dobu dovezlo domů nákup patnácti tisícům lidí. „Průměrný nákup přes internet je v Jihomoravském kraji větší než nákupní košík v obchodě. Je v něm mnohem víc mléčných výrobků, ovoce a zeleniny, a méně sladkostí a slaných krekrů," popsal statistiku mluvčí Teska Jan William Dvořák.

Úbytek sladkostí je podle zákaznice Veroniky Dajčové logický. „Mám malou dceru, která ode mě v obchodě vždycky loudí čokoládu nebo bonbony, a já jí vyhovím, abych mohla v klidu nakoupit zbytek. Nakupování přes internet jsem zkusila a je to úplně bezstarostné. Asi to občas využiji na velké nákupy, ale ne každý týden, protože se mi nechce platit poplatek za odvoz," popsala svou zkušenost žena.

Lidé on-line nákupy využívají nejraději na pořízení většího množství zboží, zřejmě aby se nemuseli tahat s těžkými taškami. Tesco spočítalo, že v průměru je hodnota on-line nákupu pětkrát vyšší než v kamenném obchodě. „Naši řidiči už najeli přes dva a půl milionu kilometrů. Celkově doručili přes osmnáct milionů položek. Nejoblíbenější potravinou jsou banány," uvedl Dvořák.

Na Vysočině nabízí on-line nákup z velkých supermarketů jen Makro, do kterého však mají přístup jen podnikatelé. „Zákazníci jihlavské pobočky Makro Drive-In mohou zboží objednávat prostřednictvím 
e-mailu, faxu, telefonu a zároveň mohou využít i náš on-line objednávkový systém. K dispozici je jim takto sto procent potravinového a sedmdesát procent nepotravinového sortimentu," řekla mluvčí Makra Romana Nýdrle.

Podrobný návod, jak nakupovat potraviny on-line nebo rozhovor s ekonomem čtěte ve čtvrtek v Deníku Rovnost.