Podle brněnské primátorky Markéty Vaňkové je situace povzbudivá v tom, že dopravní situace ve městě je vlivem koronavirové pandemie výrazně klidnější než v přechozích letech.
Řidiči dopravního podniku zavinili pouhou čtvrtinu z 627 nehod. „Příčinou dopravních nehod s naší účastí je nejčastěji nedání přednosti při odbočování vlevo. Nejvíce se tyto situace týkají střetů osobních aut s tramvajemi, kdy řidiči při odbočování najedou na tramvajový pás a nevšimnou si souběžně jedoucí tramvaje,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Na dalších místech žebříčku příčin nehod jsou nepozornost a nedodržení bezpečné vzdálenosti.
Nejvíce kolizí se stalo v září a únoru, tedy v měsících, kdy byl podle Tomaštíkové provoz nejblíže normálnímu stavu. Nejméně jich naopak bylo v dubnu a květnu. „Z hlediska dní v týdnu vychází ze statistik jako nejrizikovější úterky a čtvrtky, nejklidnější jsou víkendy. Největší počet nehod pak je v denní době od osmi do dvou hodin odpoledne," doplnila Tomaštíková.
Z hlediska četnosti nehod jsou nejrizikovějšími ulicemi v Brně dlouhodobě Křenová, Štefánikova, Palackého třída a Vídeňská.
S nehodami a jejich řešením úzce souvisí práce dispečerů. „Průměrná doba uvolnění je díky dobré spolupráci s ostatními složkami v Brně deset minut, což je velmi dobré číslo. Naší snahou je co nejrychlejší obnovení provozu, protože se neprůjezdnost trasy projeví nejen v místě nehody, ale i v okolních lokalitách,“ vysvětlil dopravní ředitel Jan Seitl.