Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Noc vědců otevřela lidem kokpit Boeingu 737 nebo ukázala úsvit kosmického věku

Brno – Rušný večer plný vědy zažili v pátek večer Brňané, kteří navštívili některé z desítky stanovišť letošní Noci vědců. Lidé se podívali do osvětleného skleníku, do kokpitu letadla nebo si prohlédli hvězdy ve Hvězdárně a planetáriu Brno.

6.10.2017
SDÍLEJ:

Na návštěvníky Noci vědců na brněnské hvězdárně čekala expozice velkých modelů kosmických lodí.Foto: DENÍK/Lenka Jebáčková

Noc vědců pro Brňany letos otevřela desítky vědeckých pracovišť. Masarykova univerzita pro zájemce otevřela pět zón. "Lidé se mohli podívat například do bohunického kampusu, na Filozofickou fakultu nebo do Mendelova muzea univerzity,“ uvedla za univerzitu Ema Wiesnerová.

Na brněnské technice lidé zase usedli do kokpitu Boeingu 737.

Ve Hvězdárně a planetáriu Brno pak lidé u příležitosti šedesátého výročí vypuštění první umělé družice Země sledovali úsvit kosmického věku, viděli expozici velkých modelů kosmických lodí nebo výstavu Říše mlhovin.

Autor: Růžena Machálková

6.10.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Kotlíkové dotace: zbývá jen polovina peněz, lidé už zažádali o 63 milionů

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Celníci objevili dvě nelegální herny. Od začátku roku zabavili přes sto automatů

Blanensko – Víc než sto zadržených herních automatů a hotovost ve výši téměř padesát tisíc korun a padesát eur. To je výsledek kontrol, který od začátku roku provedla Celní správa v Jihomoravském kraji.

Opilý řidič vjel na staveniště a narazil do středového silničního ostrůvku

Blatnice pod Svatým Antonínkem – Více než dvě promile alkoholu nadýchal mladý řidič, který se v noci na pátek vyboural v Blatnici. Najel do úseku, kde se právě opravuje silnice. Může za to jít i na tři roky do vězení.

V kůži archeologů. Lidé si vyzkouší práci s detektorem kovů

Jižní Morava /TIPY NA VÍKEND/ - Prohlédnout si naleziště i historické předměty mohou v sobotu lidé na jižní Moravě. Instituce v celém kraji oslaví Mezinárodní den archeologie.

Bardotka i bubny tajgy. Historické vlaky projedou v sobotu po Vlárské dráze

Brno /FOTOGALERIE/ - Šlechtična, Bardotka nebo Sergej v sobotu ovládnou železniční trať z Brna do Veselí nad Moravou. Historické lokomotivy s těmito jmény vyjedou u příležitosti výročí sto třiceti let existence Vlárské dráhy, tratě z Brna do Trenčianské Teplé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.