Ocenění potěší, ale na pořadatele akce se snesla také kritika některých obyvatel za nové logo festivalu. „Je nečitelné. Někdo, kdo má problém se zrakem nebo vadu dyslexie, bude mít problém ho přečíst,“ reagovala třeba Mikulovanka Silvie Pelant Janatová.

Negativní komentáře se objevily i na facebooku akce. „Hrůza, takhle vidím, když mám dvě promile v žíle,“ vyjádřil se například Jan Černý.

Starosta Koštial přiznal, že má mezi přáteli odpůrce i příznivce nového loga. „Za mě je dobré. Tím, že vyvolalo takovou vlnu reakcí, jsme docílili toho, čeho jsme chtěli,“ komentoval.

Podle Gerneše každé nové logo budí reakce, navíc už byla jeho obměna podle něj potřeba. „Nechtěli jsme v něm mít hrozny nebo Svatý kopeček. Cílem bylo, aby se odlišovalo od ostatních log v Mikulově i jiných vinobraní. Chtěli jsme tím podtrhnout jedinečnost akce, což se doufám povedlo, a věřím, že si ho lidé brzy vezmou za své,“ vysvětlil.

Znojemský specialista v oblasti marketingu Pavel Kovařík nové logo ocenil. „Je svérázné a minimálně se nad ním člověk pozastaví. I když je pravda, že z něho trochu bolí oči,“ poznamenal Kovařík.

A ocenil odvážnost Mikulovských. „Pokud třeba ve Znojmě chceme konkurovat zaběhnutému Mikulovu, musíme jít také moderní cestou a nehrát si jen na tradiční vinaře,“ doplnil.

Pálavské vinobraní už sbírá ocenění i v zahraničí. Dostalo se mezi dvacet prestižních festivalů v Evropě podle prestižního anglického listu Guardian. V Mikulově se koná už sedmdesát let a nyní se ocitlo ve společnosti známých festivalů ve Španělsku, Itálii či Portugalsku. „Beru to jako ocenění dlouhodobé práce, cítím hrdost,“ řekl starosta Mikulova Rostislav Koštial.

Radost z ocenění má také ředitel pořádající městské společnosti Mikulovská rozvojová David Gerneš. „Ovšem je otázka, co by se stalo, kdyby k nám všichni čtenáři Guardianu přijeli. Město není nafukovací. Chceme udržet návštěvnost v podobných číslech jako loni a předloni, aby přílišný počet diváků nekazil atmosféru,“ uvedl Gerneš. Loni festival navštívilo okolo šedesáti tisíc lidí.