„Opravou se pro nás rozhodně nic nevyřešilo. Všichni jsme toužili po lepší křižovatce, která by byla bezpečnější i pro chodce. Dnes si ale hlavně důchodci stěžují, že padesátku nemůžou přejít. Paradoxně na ní nesmí být semafory a přejít několik pruhů silnice bez nich není jednoduché ani pro mladší. Máme tak jen jeden jediný směrem z Brankovic. Důvodem, proč světla neumisťují, má být nedaleká železnice, po které jezdí vlaky," popsala současný stav Ludmila Márová, která prodává v obchodě poblíž křižovatky.

Jak se na místě přesvědčila i redaktora Vyškovského deníku Rovnost, přechod pro chodce má semafor skutečně jen do poloviny silnice. Na ostrůvku se však přecházející zastaví a kvůli autům, která místem projíždějí jedno za druhým, musí spoléhat spíš na štěstí. Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které má stavbu na starosti, Niny Ledvinové, se dalších semaforů Nesovičtí nedočkají. „Současné osazení světelněsigna­lizačního zařízení je v konečné podobě," uvedla.

Výhrady ovšem nemají jen chodci, rozladění jsou i řidiči. „Přes křižovatku jezdím pravidelně z Brna směrem na Uherské Hradiště a zpět. Když opomenu loňské naprosto nepochopitelné uzavírky v jednom směru, kdy semafor pouštěl na obě strany v poměru jedna ku jedné, přestože od Brna stála v pátek odpoledne tříkilometrová kolona a od Hradiště tři auta, zaráží mě, že křižovatka vypadala od zimy jako hotová. Nikdo tam nepracoval, ale řidiči pořád jezdili dokola, třicítkou a přes hrboly," připomněl motorista Radek Nový.

Upozornil také na fakt, že ve veřejně přístupném dokumentu Ředitelství silnic a dálnic stojí, že kompletní uvedení stavby do provozu bylo posunuté z letošního dubna na přelom září a října. „Nerozumím tomu. Proč se otevření stavby, na které od zimy nikdo nepracuje, posunulo o půl roku? Křižovatka je půl roku ve stejném stavu. Mám skoro pocit, že si z nás úředníci dělají legraci. Vždyť už mohla být dávno otevřená," poukázal Nový.

Ředitelství však odmítá, že by lidi neinformovalo. „Naši zástupci jsou i několikrát měsíčně v kontaktu s vedením Nesovic. Informace podáváme i prostřednictvím tištěných médií. Navíc veškeré stavební práce jsou plánované v souladu se schváleným harmonogramem do listopadu loňského roku. V uvedeném termínu mělo dojít k převedení dopravy na hotovou část silnice. V první kvartálu letošního roku jsme jednali s odborem dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Stavbu jsme uvedli do režimu předčasného užívání a pokračujeme s dalšími pracemi," bránila podnik mluvčí.

Ty zahrnují dokončení pravé strany stavby, tedy směrem z Brna do Uherského Hradiště včetně železničního přejezdu a přechodu pro chodce na silnici II/429 ve směru na Koryčany. Přechod však lidem chybí i jinde. „Třeba na silnici, která kříží I/50 směrem od Bohdalic-Pavlovic, chybí naproti obchodu nějaký přechod pro chodce. Nedaleko je zastávka, vystupují na ní děti, které přijíždějí ze školy, a přecházení pro ně bude rizikové," myslí si Márová.

Že jsou její obavy oprávněné, o tom se přesvědčila i redaktorka Deníku Rovnost, která zmíněnou silnici přešla několikrát. Přechod pro chodce skutečně chybí. Na auta, která sjíždějí z padesátky, totiž nejde vidět. Výhledu brání betonová zeď. „S protihlukovou stěnou to těžce neodhadli. Měla být postavená kvůli zástavbě, ta už ale v místě dávno nestojí. Nejenže hyzdí okolí, ale je neprůhledná," souhlasila nesovická prodavačka.

Silnice od I/50 na Bohdalice-Pavlovice však není v majetku Ředitelství. „Spadá pod kraj. Zřízení přechodu je tedy v jeho kompetenci. Co se pak týká výstavby stěny, je součástí projektu od počátku. Zpracovaný návrh řešení hlukové zátěže v obci byl součástí projednání a především rozhodnutí vydaných v územním a stavebním řízení," dodala Ledvinová.