Lidé si mohou objednat domů hlavně potraviny nebo drogerii, celkem asi dvacet tisíc druhů zboží. „Na stránkách itesco.cz se zaregistrují, vypíší jméno s adresou a z nabídky si vyberou, co chtějí koupit. Mohou hledat v rejstříku podle kategorií nebo zadáním názvu zboží do vyhledávacího rámečku," popsal výběr zboží mluvčí Teska Jiří Mareček.

Objednané věci lidem doveze řidič do druhého dne. „Dodávky fungují každý den od osmi hodin ráno do deseti večer. Zákazníci si mohou vybrat z dvouhodinových intervalů, kdy budou doma a chtějí nákup dodat. Od toho se také odvíjí cena za doručení. Ve špičce je to devětadevadesát korun, v méně vytížených časech devětapadesát," doplnil Mareček.

Někteří Brňané se na internetové nákupy těší. „Jsem zvyklý si objednávat oblečení nebo sportovní věci, takže u potravin to není takový rozdíl. Velké nákupy mě nebaví a rád si věci nechám dovézt až domů, abych ušetřil čas," podotkl třeba Jiří Kočka.

Pokud obchod nebude mít zrovna žádanou položku na skladě, nahradí ji podobnou. „Například když nebude jahodový jogurt určité značky, nahradíme ho jiným, stejně velkým a drahým. Zákazník má přitom právo jakékoliv doručené zboží odmítnout. Zaplatí jen za to, co si rozhodne nechat," sdělil mluvčí řetězce Mareček.

Za nákup se dá platit jen kartou. A to buď přes internet při nákupu nebo přímo řidiči, který věci doručí. „Jde hlavně o bezpečnost řidičů, aby u sebe nevozili větší částky," vysvětlil Mareček.

Tesco on-line nákupy zavedlo už loni v Praze a Středočeském kraji a dosud má šedesát tisíc registrovaných zákazníků, mezi kterými jsou nejčastěji ženy na mateřské dovolené nebo velké rodiny.

Doručení nákupů do domu v Brně mezi prvními zavedla firma NakupteSi.cz. „Službu zajišťujeme asi čtyři roky. Skladba zákazníků je různá, od starších lidí po mladé nebo hodně zaměstnané. Pokud si zákazníci stihnou objednat do jedenácti hodin dopoledne, zvládneme jim zboží doručit ještě ten den," řekl zástupce firmy Jiří Barvíř.

Podle něj v Brně řada firem v tomto oboru zanikla. „Jednu dobu jich vzniklo hodně najednou, ale neudržely se. My už jsme na trhu poměrně dlouho a máme své stálé zákazníky, proto fungujeme," doplnil Barvíř.