Není cesta, na kterou by silničáři položili nový koberec. A když už začnou ty tankodromy lepit, tak v závěru roku, kdy se jim na záda pomalu sype sníh. Redakci Deníku Rovnost oslovil důchodce z Břeclavi, kterému vadí stav silnic v okrese. „Podívejte se na silnici druhé třídy mezi Ladnou a Břeclaví, kde nedávno začali rozšiřovat jízdní pás. Teď to budou lepit do vody? Proč to neudělali v létě?“ rozčiloval se muž, který si přál zůstat v anonymitě.

Podle vedoucího břeclavské oblasti správy a údržby silnic Ladislava Hádlíka nižší teploty na opravy silnic vliv nemají. „Asfalt je při položení na silnici horký, má zhruba 160 stupňů Celsia. Muselo by mrznout, aby to mělo vliv na jeho kvalitu,“ řekl Hádlík.

BROWNFIELD. Jaké využití nakonec najdou pozemky závodu, není jasné. Kvůli plánované výstavbě supermarketu dokonce Břeclavští v říjnu 2016 uspořádali historicky první místní referendum. Pro nízkou volební účast však bylo neplatné. „Továrna byla po roce 195
Firmy za socialismu? Nejvíc práce dávala družstva, podniky zanikaly po revoluci

Dodal, že opravy silničáři plánují tak, aby se teplotám pod nulou vyhnuli. „Velmi výjimečně se opravuje i v mrazech, vždy se tomu snažíme předejít,“ doplnil.

Zcela opačně však hovořil zdroj Deníku Rovnost, který je s prací silničářů dobře obeznámený. „Nezřídka se stalo, že jsme peníze dostali až v listopadu. To už je na opravy pozdě. Nikoho nezajímalo, že je zima na krku. Pomalu padal sníh a my jsme lepili díry asfaltem. Pak se začalo solit a asfalt se vydrolil. No a na jaře abychom vyjeli znovu,“ prozradil muž, jehož jméno redakce zná.

Každý rok na jaře i na podzim zapravují silničáři díry v úseku mezi Blanskem a obcí Olomučany. Od křižovatky s hlavní silnicí je totiž na vedlejší komunikaci dlouhá léta úsek několik set metrů plný děr a a hrbolů. Záplaty však nikdy dlouho nevydrží. „Je to tam k vzteku. Vždycky díry jen zaplácají a udělají hrboly. A další rok nanovo. Za ty roky se to mohlo udělat pořádně. Vyfrézovat a natáhnout nový asfalt,“ poznamenal řidič Vladimír Vaněk.

Ilustrační foto
Od lži k nebezpečné módě. Rodiče čím dál častěji hazardují se zdravím dětí

Podle šéfa blanenských silničářů Miloše Bažanta na kompletní rekonstrukci nejsou peníze. „O tomto rozbitém místě víme a kompletní opravu v plánu máme. Přednost však zatím dostávaly jiné úseky. Jestli silnici do Olomučan opravíme příští rok, nemůžu nyní říct,“ uvedl.

Až do pátého června potrvá uzavírka silnice II/409 mezi Vratěnínem a Uherčicemi na Znojemsku. Pokračuje tam oprava silnice spojená se stavbou nového mostu poblíž Uherčic. „Abychom stavbu stihli v termínu, musíme už nyní starý most strhnout a podle toho, co nám ještě před zimou dovolí počasí, začnou firmy chystat základy a případně pilíře pro stavbu mostu nového,“ přiblížil Jiří Šeiner z krajské správy silnic.

Aktuální opravy silnic v okresech
- Do listopadu potrvá rekonstrukce povrchu silnice mezi Dolními Věstonicemi a Pavlovem na Břeclavsku, kde se před lety sesunul svah. Stejně tak i úsek silnice II/425 mezi Břeclaví a Ladnou.
- Příští rok v červnu má být hotový průtah obcí včetně mostu přes staré koryto Dyje na silnici II/420 v Dolních Věstonicích a silnice II/409 mezi Vratěnínem a Uherčicemi na Znojemsku.