Kafárna funguje již čtvrtým rokem. Domov Olga, který funguje jako denní stacionář, chtěl vytvořit další integrační dílnu, kde by klienti běžně přicházeli do styku s okolím. „Chtěli jsme více integrovat naše uživatele do většinové společnosti, a to se nám daří. Myslím, že lidé už se do Kafárny naučili chodit a rádi se k nám vracejí,“ vysvětluje ředitelka Domova Olga Jana Kratochvílová.

Zákazníkům, kteří do kafárny zavítají, se věnují klienti zařízení. Otevřeno je od devíti dopoledne do pěti odpoledne a obsluha za pultem se střídá na dvě směny. „Moc nás to baví. Byli bychom rádi, kdyby chodilo ještě víc lidí,“ říká Radka Lukášková, která spolu s Radkem Kalou stará o to, aby hosté dostali svůj zákusek a nápoj. „Nejvíc mě baví obsluha stroje na kávu. Děláme malou a velkou kávu, latté i speciality,“ podotýká Radek Kala, který se už těší, až se pro hosty otevře venkovní zahrádka.

Ilustrační foto
Od nehody ujel, k návratu ho přiměla manželka. Ujíždějících přibývá

Klienti domova také každý den pod dohledem asistentky Eriky Blahníkové připravují pro hosty nové zákusky. „V devět ráno už máme všechno nachytané a čekáme, kdy přijdou hosté. V poslední době chodí docela dost i mladí lidé. Hodně si taky lidé berou zákusky s sebou domů,“ říká Erika Blahníková s tím, že nejoblíbenější mezi hosty jsou zákusky nazvané Andělské slzy a Opičí řezy.

Co se který den nabízí, zájemci zjistí na facebookové profilu Domova Olga. Kromě kávy a zákusků návštěvníci v Kafárně dostanou také výrobky z ostatních aktivizační dílen, které jsou v zařízení. „Nově jsme začali vyrábět sítové pytlíky a plátěné nákupní tašky. Stal se z nich takový hit. Sama jsem překvapená, že je to tak oblíbené,“ dodává ředitelka Domova Olga Jana Kratochvílová.