Má to ale jeden háček. Lom leží u železniční trati. A lidé při cestě k vodě hazardují se životem a porušují zákon. Chodí přes koleje v místech, kde vlaky jezdí sedmdesátikilo­metrovou rychlostí. Deky si rozbalují na manipulační koleji, kterou železničáři přitom stále používají. Několik metrů za jejich zády pak jezdí mezinárodní rychlíky. „Je to rizikový úsek. Zejména zatáčka na okraji lomu. Tam si lidé cestu k vodě zkracují často. Já v těch místech pro jistotu vždy zahoukám. Zatím mi tam naštěstí těsně před vlakem nikdo nepřeběhl," řekl strojvedoucí Martin Malík.

Pro plavce? Nejisté

Už letos v létě se vše může změnit. České dráhy totiž lom nedávno prodaly brněnskému podnikateli Leoši Přikrylovi. Ten chce místo oplotit a vytvořit v něm potápěčské centrum. Rybáři budou ve vodě chytat ryby dál. Ale jestli si v ní zaplavou i rekreanti, není zatím jisté. „Pokud lom bude přírodním koupalištěm, musím zajistit, aby lidé k vodě nepřecházeli přes koleje. Ještě nejsem rozhodnutý, jestli vůbec a jak to udělám," řekl Přikryl.

Ten už má i povolení na stavbu plotu. „Souhlasíme s vydáním stavebního povolení. Dodali jsme ale také patnáct podmínek, které musí majitel i projektantka dodržet. Například plot nesmí stát blíž než tři metry od kolejí. Je také potřeba, aby na něm byly cedule se zákazem vstupu nepovolaným osobám," popsal podmínky souhlasu Správy železniční dopravní cesty její mluvčí Pavel Halla.

VÍCE ČTĚTE V PÁTEČNÍM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST