„Budou v nich navěky zapsaná jména všech závodníků, kteří zvítězili na brněnských Velkých cenách od roku 1930 až do závěrečného závodu na původní trati v roce 1986," říká nadšeně.

Připomínka závodů se líbí také Karin Mendlové z Kohoutovic. „Práci člověka, který se o tohle místo stará, obdivuju. Tamní prostor zpříjemnil pro lidi," podotýká žena.

Na chystané práce už sehnal Řezáč peníze i potřebná povolení. Vše totiž platí ze svého. „Nerad se o něco prosím a raději si vše udělám sám. Uvědomuji si, že tohle nemůže dělat každý. Musí to být buď posel boží, nebo blázen. Doufám, že jsem ten první," směje se.

Také on dřív závodil, a proto do své práce vkládá takové nasazení. „Mrzelo mě, že po skončení závodů na starém okruhu se na tuto trať zapomnělo. Teď už mnozí mladí nevědí, kdo byl Farina, Chiron nebo Agostini. Lidé tak mohou vzdát úctu slavné československé tradici motoristického sportu," myslí si osamělý budovatel, jak sám sobě Řezáč říká.

Jeho snahu oceňuje také Vít Beran. Starosta Žebětína, na jehož území se Farinova zatáčka nachází. „Šlo o vyhlášené místo, které už je dnes k nepoznání. I přesto se tam občas mezinárodní fanoušci při Grand Prix zastaví. Pan Řezáč se zasloužil o to, že je na místě hezká upomínka tehdejších závodů," upozorňuje starosta.

Řezáč je současně i komentátor. Diváky provedl většinou závodů na novém automotodromu v Brně, ale také v Mostu a na Slovakiaringu.

K jeho dalším pracím patří památník u Žebětína sajdkárovým jezdcům Dryonovi a Stollové, kteří se tam zabili při nehodě v roce 1958.

ADAM HAVEL