Například Vojtěch Pazderka z Mikulova zůstává i přes opakovanou změnu data dostavby pozitivní. „Když začne stavba mikulovského obchvatu, potom už snad bude dostatečný politický tlak, aby se dálnice dodělala,“ věří.

Vizualizace dálnice D52. Ilustrační foto.
Spojnice Brna a Vídně: chystaná D52 přišla o výjimku. Prý "taktika" silničářů

Dotazník čtenářů
* Stav silnic v kraji:
velmi dobrý stav: 2 procenta
dostatečný: 29 procent
podprůměrný: 36 procent
mizerný: 33 procent
* Které oblasti by si zasloužily více investic:
doprava: 70 procent
životní prostředí: 43 procent
zdravotnictví: 43 procent

Téměř čtyřkilometrový obchvat Mikulova je ze všech částí v přípravě nejdále. „Na konci října, možná začátkem listopadu požádáme o stavební povolení. Pokud ho získáme a obhájíme, začneme v roce 2022 stavět,“ řekl šéf brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Odklady dokončení D52i dalších dopravních staveb mají podle krajského koordinátora Besipu Pavla Čížka vliv i na stav menších silnic. „Předpokládali jsme, že v tuto dobu se současnou intenzitou dopravy tyto stavby budou hotové. Přetěžujeme stávající síť a mnohem rychleji se ničí,“ konstatoval.

Zhruba třetina respondentů v dotazníku uvedla, že stav silnic v regionu je mizerný, další třetina podprůměrný.

Představitelé kraje se snaží nejvíce poškozené silnice opravovat. „Na rekonstrukce letos míří necelé dvě miliardy korun. Do toho počítáme i příspěvek státu,“ zmínila krajská mluvčí Monika Brindzáková. Doprava je největší položka v krajském rozpočtu.

Letiště Brno-Tuřany
Problémy letiště v Brně: šestina cestujících a obří ztráta, plánují nové lety

Krajští silničáři postupně snižují počet mostů v havarijním stavu. V lednu jich bylo na jihu Moravy sedmnáct. „Pro srovnání v roce 2016 třiatřicet,“ vyčíslila Brindzáková.

Téměř polovina oslovených v dotazníku Deníku je ráda, že v obci, kde žijí, není rezidentní parkování a přeje si, aby to tak zůstalo.

Modré zóny platí dva roky v centru Brna. Představitelé města jejich zřízením vyšli vstříc lidem, kteří tam bydlí a měli problém v místě bydliště zaparkovat. Zóny se postupně rozšiřují. „Současný stav parkování v centru města ale vůbec nevychází vstříc těm, kdo do města dojíždí například za prací,“ kritizovala třeba Aneta Smolková z Břeclavi.