Roboti jdou ovládat pomocí mobilní aplikace. Jejich hlavním úkolem je následovat trasy, které jim děti připraví na počítači nebo nakreslí na papír. „Je to jednoduché, naučí se s nimi pracovat i ti nejmladší. Obtížnost úkolů lze ale postupně zvyšovat,“ uvedla učitelka informatiky Lea Navrátilová, která s nápadem pořídit roboty přišla.

U dětí Ozoboti rozvíjí logické myšlení. „Díky nim se programování lépe naučí i ti, kteří mají problémy s matematikou a dalšími technickými obory,“ řekl tajemník Jednoty školských informatiků Janek Wagner.

Ve Vyškově mají nyní robotů deset. „Osm z nich je půjčených a na konci roku poputují dál do školy v Kyjově,“ dodala Navrátilová.

Ozobot pochází z USA, ale na jeho vývoji se podílel také Čech Ondřej Staněk. Jeden vyjde na 1700 korun.

Jezdí a mluví. Ozobotovi postavili školáci celé město
Vyškov /REPORTÁŽ/ – Tancuje, mluví, mění barvy. Podle toho, jaký pokyn mu děti mobilem právě pošlou. Jako hračka pro rozptýlení může na první pohled někomu připadat malý robot Ozobot. Kdo se ale půjde podívat do hodiny informatiky na vyškovskou Základní školu Purkyňova, brzy zjistí, jak užitečným je pomocníkem.

Je znát, že žáky páté třídy práce s malým robotem baví. Oproti většině jiných předmětů vidí výsledek své práce okamžitě a přímo před sebou. Robot buď jede po vyznačené dráze, nebo školáci někde udělali chybu. „Je to super, programování s ním je zábavné. Nikdy se nenudíte,“ říká jeden z páťáků Adam Štrobík.

Ozobot rozvijí technické i kreativní dovednosti. Školáci pro něj vyrábí netradiční dráhy. „Jednou jsme postavili pro robota takové město, ve kterém jezdil. Bylo téměř přes celou naši třídu, takže jsme tam ani nemohli chodit,“ popisuje další vyškovská školačka Beáta Mináriková.

A robot vyráží na svou další cestu.

ADAM LUKŮVKA