Doplnil, že on sám ani obyvatelé Dobšic neměli informace o tom, že autobus k nim nebude zajíždět. Dobšice, kde spojení se Znojmem zajišťuje městská hromadná doprava, zůstaly zcela odtržené od sousedního Znojma.

I generální ředitel břeclavské dopravní společnosti Bors František Zugar usedl v den stávky řidičů za volant. Linkové autobusy firmy vůbec nevyjely, ale společnost se snažila zajistit alespoň městskou hromadnou dopravu. „Jezdili jsme všechny městské linky v Břeclavi. Autobusy řídili převážně brigádníci nebo jiní zaměstnanci Borsu. Třeba jako já,“ podotkl Zugar.

Jak sám přiznal, za volantem autobusu neseděl poprvé. „Občas jezdím, ale je to méně, než bych chtěl. Řídit autobus mě baví, ale byl bych raději, kdyby to bylo v normální den, ne v den stávky,“ řekl Zugar.

Z domu odcházel již po třetí hodině ráno, jezdit začal ve čtyři. Skončil v půl druhé odpoledne, mezitím měl i přestávku na oběd. Na každé zastávce Zugar vítal cestující a takřka každého upozorňoval, že za lístek neplatí. Lidé byli příjemně překvapeni. Městská hromadná doprava v Břeclavi byla totiž ve čtvrtek zdarma. „Městu jsme to navrhli my. I kvůli možným zpožděním,“ vysvětlil Zugar.

Za volant autobusu sedl také šéf Znojemské dopravní společnosti Petr Chadim. „Pokud vím, řídila i jeho manželka. Snažili se pokrýt všechny linky,“ podotkla mluvčí znojemské radnice Zuzana Pastrňáková.

Na čtvrtek měl jasný plán i starosta Ivančic Milan Buček. Hodlal dočasně zapomenout na starosti prvního muže ivančické radnice a byl společně s třemi dalšími muži připravený vzít do rukou volant autobusu. Sám je totiž profesionální řidič. „Mám autobusovou dopravu s pěti autobusy. Kordis původně požadoval čtyři autobusy, a tak jsme ve středu odpoledne s kolegy seděli nad jízdními řády, abychom se je naučili. Byl jsem připravený vyrazit,“ uvedl Buček.
Lidé z Kordisu pak zavolali, že pomoc ivančického starosty a jeho kolegů nebude potřeba.

Stejně jako jinde v kraji, i na Vyškovsku řídili autobusy lidé, které tam běžně cestující neuvidí. „Já osobně nemám oprávnění k řízení autobusu. Ale využili jsme našeho dispečera ze Slavkova u Brna,“ sdělil zástupce vyškovské společnosti Vydos Igor Čeki.

Na Blanensku vypomáhali na hlavních páteřních linkách řidiči ze společnosti DOPAZ Letovice.