To slibuje ministerstvo dopravy, které tam chce zvýšit rychlost na dvě stě kilometrů v hodině. „Jezdím tudy do Brna. Budu ráda, když se mi cesta o hodinu zkrátí,“ vyjádřila se studentka ze Slovenska Katarína Novotná.

Cílem plánované stavby je modernizace trati se zachováním stávajících zastávek. „Podle norem je hraniční rychlost, kdy lze ještě na trati zastávky budovat, právě dvě stě kilometrů v hodině,“ vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Railjet Českých drah. Ilustrační foto
Cesta do Prahy? Opravy D1 ženou lidi do vlaků

Kromě toho mají všechny silniční přejezdy na trati nahradit podjezdy, nadjezdy a tunely. „V současnosti se věnujeme intenzivní přípravě. Zahájit práce plánujeme po roce 2021, dokončení do roku 2025. Jde o zásadní investici železniční dopravy na Moravě,“ uvedla mluvčí resortu Lenka Rezková. (kuj)