Odboráři v prohlášení, které zaslali redakci Znojemského deníku Rovnost, tvrdí, že řidiči mají nízké platy a už jen střídají práci a spánek. „Mzdové podmínky zaměstnanců neodpovídají mzdovým požadavkům současné doby, kdy je na trhu práce řidičů obrovský nedostatek. Z tohoto důvodu už několik let razantně stoupá kumulovaná únava zaměstnanců a osobní život se zužuje na práci a spánek,“ uvedl zástupce odborů v dopravě Libor Weinstein.

Ředitel ZDS Psota Petr Chadim vnímá postup odborů jako vydírání. „To, co tvrdí pan Weinstein, je demagogie. Naši řidiči berou dvojnásobný plat ve srovnání s dobou před dvěma roky. Jediné, co nejsme schopni dodržet, jsou povinné přestávky. Jenže nemáme jinou možnost. V případě vynechání linek nám hrozí tučná pokuta od zadavatele, na druhé straně pokuta od úřadu práce. Stále máme nedostatek lidí,“ oponoval Chadim.

Stávkovou pohotovost jen registrují představitelé Jihomoravského kraje. „V tomto případě jde o protest vůči zaměstnavateli, nikoli kraji,“ řekl Znojemskému deníku Rovnost krajský radní pro dopravu Roman Hanák s tím, že kraj dal v posledních dvou letech dopravcům desítky milionů korun na mzdy.

Na řešení problému se chce podílet i starosta Znojma Jan Grois. „Řidiči se nemohou domluvit se zaměstnavatelem na kolektivní smlouvě. I když je to záležitost společnosti, vstoupil jsem do jednání a domluvil schůzku mezi vedením společnosti a řidiči. Nechci, aby tyto problémy dopadaly na cestující,“ sdělil Grois.

Cestující problémy řidičů příliš nevnímají. „Jediné, co je viditelné, je fakt, že autobusy řídí čím dál více žen. A jezdí velmi dobře,“ konstatoval důchodce Jaroslav Švarc.

Vedení firmy ZDS Psota větší zájem o ženy za volanty autobusů Znojemskému deníku Rovnost potvrdilo. "Je jich stále více. Jejich přístup k práci je výrazně lepší než u mužů, proto se na nábor žen soustřeďujeme. Jsou pečlivé, slušné, nemáme s nimi žádné problémy," dodal Chadim.