Do betonové překážky narazil v noci rychlík jedoucí z Vídně na Ostravu. Ten rozdrtil betonový panel na několik kusů. „K vykolejení vlaku, ani k újmě na zdraví cestujících naštěstí nedošlo. Jen těžko domýšlet, jaké následky mohly vzniknout, kdyby vlak v takové rychlosti skutečně vykolejil,“ nadnesl Zámečník.
K vykolejení podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala mohlo dojít, zejména pokud by do podobného kusu betonu narazila lehčí vlaková jednotka. „Vše to však záleží na mnoha okolnostech, které naštěstí nenastaly. V případě vykolejení vlaku pak může dojít nejen ke hmotným škodám, ale i ke zranění lidí, případně k úmrtí,“ upozornil Drápal.
Kriminalistům se zhruba po dvou týdnech podařilo dopátrat k možnému viníkovi. „Jedná se o mladého muže, proti kterému v současné době vedeme trestní řízení. Podle jeho výpovědi šlo o impulsivní nápad při večerní procházce,“ sdělil mluvčí policie.
Beton proti vlaku
Kde: Moravský Písek, na železniční trati mezi Přerovem a Břeclaví
Rozměry panelu: 80x50x7 centimetrů
Původní místo: betonový kryt odtokového kanálu
Jako mladickou nerozvážnost čin hodnotí také Petr Venclík z Moravského Písku. „Chlapec si asi v danou chvíli neuvědomil, co to může mít za následky, třeba vykolejení vlaku, nebo ještě hůře, zranění cestujících. Dotyčný by se měl nad sebou zamyslet a uvědomit si, že se mohlo něco stát,“ zamyslel se Venclík.
Policisté ještě došetřují další okolnosti riskantního počinu. „Ty povedou ke stanovení konečné právní kvalifikace a možnému obvinění,“ doplnil Zámečník.
Podle Drážní inspekce se v poslední době daří při nastražení předmětu na koleje případy odhalit ještě před srážkou. „Případně následky měly vždy charakter hmotné škody,“ podotkl Drápal.
Zároveň připomněl i jednu z posledních podobných mimořádných událostí, k níž došlo začátkem července v Praze. Osobní vlak tam najel do naskládaného kamení. „V tomto případě k vykolejení ani ke zranění nedošlo a škody byly odhadnuté na sedm tisíc korun. Kameny naskládal na trať neznámý pachatel,“ dodal mluvčí Drážní inspekce.