Muž, kterému za obecné ohrožení hrozilo až osm let vězení, navíc nesmí pět roků usednout za volant. Rozsudek ale není pravomocný. „Obhájce si ponechal lhůtu pro případné odvolání,“ potvrdil Motyčka.

Strojvůdce rychlíku EuroCity vypověděl, že půl kilometru před přejezdem zahlédl kamion, který zůstal stát na kolejích. V té době jel asi 160 kilometrů v hodině. „Začal houkat, což zřejmě popudilo řidiče kamionu k tomu, aby se rozjel a prorazil sklopené závory. Od srážky se soupravou ho dělily jen sekundy,“ řekl už dříve policejní mluvčí Petr Zámečník.

V Moravském Písku se od té doby staly další dva velmi podobné případy. Na Silvestra tam zahraniční zájezdový autobus skoro smetl mezinárodní vlak. Řidič zvládl z přejezdu vycouvat, přičemž ulomil závoru. Na druhém přejezdu, který je nedaleko, letos v únoru kamion urazil konce obou dřevěných závor.

Drážní inspekce upozorňuje, že nehod na přejezdech přibývá. Vážnější jsou i následky. „V roce 2016 došlo ke 175 střetům. Zemřelo při nich 45 osob, což je oproti roku 2015 nárůst o čtyřicet procent,“ srovnal ve statistice mluvčí inspekce Martin Drápal.

· 25. dubna 2016: Řidič zahraničního kamionu zůstal stát mezi závorami.
· 31. prosince 2016: Řidič autobusu ukrajinské cestovní kanceláře z přejezdu před vlakem vycouval.
· 27. února 2017: Řidič prorazil závory a odjel pryč.