"Jednání, která byla vedena několik let, nepřinesla žádný vývoj v diskutovaných tématech. Pracovníci ministerstva dopravy evidentně nechtějí nebo neumějí přijmout odpovědnost za činnost, která jim nepochybně náleží. Takovou činností by měl být především státní dozor ve věcech zkušebních komisařů. Nelze však opomenout ani naše školení a metodické řízení činností," uvedla asociace.

Stát podle ní dlouhodobě porušuje i směrnice EU. Asociace proto žádá změny v procesu vzdělávání, které podle ní neodpovídá aktuálním trendům v Evropě. Současný systém komisaři označují za přežitý. Podle nich likviduje jejich obor a ohrožuje případný vstup nových komisařů.

Ministerstvo ale s kritikou nesouhlasí. "Není to pravda, pravidelně se s nimi scházíme a budeme scházet i nadále, jsou zapojeni v příslušných pracovních skupinách," řekl k výtkám asociace mluvčí ministerstva František Jemelka. Podle něj jsou zástupci komisařů členy například pracovní skupiny autoškolství.

"Například u změny nové legislativy byli od samého počátku až po její schválení. Přímo se podíleli na tvorbě konkrétních ustanovení, které odsouhlasili. Následně zástupce MD seznámil členy Asociace zkušebních komisařů na videokonferenci a obdrželi metodiku," uvedl mluvčí. Zároveň se podle něj komisaři účastní i dalších jednání a ministerstvo je pravidelně kontroluje. Úřad přitom spolupracuje i s policií.