Výstavbu kruhové křižovatky mezi Galerií výtvarného umění a prostorem před sochou Tomáše Garrigue Masaryka si vyžaduje zvýšení bezpečnosti na nepřehledném úseku silnice druhé třídy. Na tu se totiž napojuje Blažkova ulice a především Národní třída. Školitel řidičů a předseda městské dopravní komise Stanislav Čermák předpokládá, že nové řešení hlavně zklidní dopravní situaci. „Důležitý je zejména průjezd autobusů z Národní třídy na nádraží, což je v současnosti velký problém. Další vzniká kvůli řidičům, kteří jedou z Dvořákovy ulice směrem na Úprkovu a zapínají naprosto nesmyslně levou směrovku i když jedou po hlavní silnici. Tím by totiž měli signalizovat, že odbočují na vlakové nádraží. Pokud jim ale v protisměru uvěří, tak dochází ke kolizím,“ upozornil Čermák, který má najetých dva a půl milionu kilometrů, a to především autobusem.

Dana Zátopková
Vacenovice dostaly tři sta tisíc korun. Od Zátopkové

Nová křižovatka
- Hlavní tah: Hodonín, silnice II/431
- Napojené ulice: Národní třída, Dvořákova, Úprkova a Blažkova ulice
- Současný stav: Radnice chystá podat žádost o územní rozhodnutí
- Předpokládaný začátek stavebních prací: 2021
- Průměrná doprava: 13 334 vozidel (všední den 2016)
- Špička: 1 349 vozidel/hod.

„Ani chodci to ale nemají v současné době na křižovatce lehké,“ doplnil Čermák. Právě pěší si budou muset zvyknout na nové umístění přechodu pro chodce. Ten se má totiž posunout o několik metrů od křižovatky směrem do Dvořákovy ulice. Vyústí tak přímo pod sochu prvního československého prezidenta.

Nová křižovatka bude standardní s jedním jízdním pruhem a čtyřmi vjezdy a výjezdy do okolních ulic. Na radnici mají připravenou projektovou dokumentaci. „Budeme žádat o územní rozhodnutí. Následovat bude žádost o stavební povolení, financování a výběrové řízení na dodavatele stavby,“ popsal postup mluvčí městského úřadu Josef Horníček. Se stavbou se má proto začít nejdříve až v roce 2021.

Ilustrační foto
Milotičtí dokončují opravu kulturního domu. Bude mít například italskou dlažbu

V Hodoníně nejde o jedinou kruhovou křižovatku, po které místní volají. Na jejich výstavbu si ale budou muset počkat zřejmě mnohem delší dobu, než v případě té u Galerie výtvarného umění. „Hodil by se u mlékárny, kde hustá doprava brzdí provoz z Bažantnice směrem do města,“ dodal Čermák.