Jeho cílem je zvýšit zájem dětí a mladých lidí o přírodní vědy. „Centrum by mohli využívat především žáci základních škol jako doplnění výuky, ale také rodiče s dětmi a ostatní, kteří mají o problematiku zájem,“ přiblížila iniciátorka vzniku střediska, hodonínská pedagožka, která vystudovala právě fyziku a chemii, Šárka Geherová.

Že se podpora vzniku moderního interaktivního Centra pro rozvoj technického vzdělávání dětí dostala do programového prohlášení nového vedení města, ji mile překvapilo. „Budeme se na něj snažit získat peníze z Integrovaného regionálního operačního programu. Pro jeho chod počítáme se dvěma většími místnostmi, s praktického hlediska by mohlo vzniknout v městské budově,“ sdělil místostarosta Ladislav Ambrozek.

Jedna z učeben má sloužit besedám, interaktivním pokusům či zajímavým představením ve stylu Úžasného divadla fyziky. To je populární i naučné a určené všem generacím.

Ještě lákavější má být druhá místnost s interaktivními 3D modely technických zařízení. „Každý z modelů je propojený se softwarem, je ovládaný dotykovým monitorem a děti seznamuje s technologickými cestami v daných zařízeních,“ popsala Geherová.

Výběr modelů se vztahuje k Hodonínsku, takže by pak zájemci mohli poznat blíže vodní či tepelnou elektrárnu, spalovnu komunálního odpadu či pasivní dům.

Takto laděné středisko vědy by pak rád navštívil se synem třeba i Zdeněk Šmýd. „Je to velice neotřelé. V prostoru průmyslového Hodonína, kde už nyní mohou zájemci zajít do Muzea naftového dobývání a geologie, by centrum přibližující fyziku a chod technologických zařízení, mělo přínos, a to nejen pro žáky základních škol,“ myslí si.

Město chce na středisko získat peníze především z dotací, které spravuje ministerstvo pro místní rozvoj. To letos uvolnilo pro vzdělávání 4,5 miliardy korun.