Názor na stav cyklostezek v Hodoníně a jeho okolí lze vyjádřit rovněž v anketě pod poslední odpovědí.
Na zájem cyklistů sází například správci vyhledávaného Baťova kanálu, mimo jiné lákají na páteřní trasu o délce osmdesáti kilometrů.
Ředitel společnosti starající se o kanál Vojtěch Bártek ale upozornil, že v letošní sezoně musí lidé na kolech skousnout dvě významná omezení. Jedno je u Napajedel a souvisí s výstavbou dálnice D55, druhé pak se vznikající plavební komorou u Sudoměřic.
„Tam počítáme s uzavírkou po celou sezonu, ale věřím, že jakmile bude stavba hotová, půjde o významný přínos,“ oznámil Bártek.
Cyklisté jsou s Baťovým kanálem neodmyslitelně spjatí. Některými místy jich za rok projede i více než dvě stě tisíc.
Vyhledávaná je rovněž trasa Mutěnka vedoucí z Mutěnic do Kyjova. Deník o její chystané opravě, jež zřejmě začne na jaře, psal TADY. Nadále ovšem chybí pro cyklisty bezpečné napojení z Hodonína na sousední Ratíškovice. Stezka tam vede k obci až od společnosti Omnika sídlící v hodonínské části Pánov. K jejímu dosažení je ale potřeba jet po vytížené silnici a kruhovém objezdu.
Mluvčí radnice v Hodoníně Josef Horníček nyní informoval, že bezpečnějším napojením z centra se vedení města zabývá. Jde však o vizi pro následující léta.
„Je potřeba to řešit v souladu s připravovanou rekonstrukci takzvaného Černého mostu, která by mohla začít v roce 2026, a také v souvislosti s plánovanou stavbou dálnice D55," upozornil mluvčí Horníček.
Hodoňáci, jakou cyklotrasu máte nejraději?
Nahrává se anketa ...
A co radí policisté před prvním jarním výjezdem?
- nezapomeňte utáhnout matice a šrouby
- zkontrolujte stav pneumatik, brzd, osvětlení a odrazek
- pamatujte, že blatníky chrání obličej i oblečení
- vidět a být viděn je velice důležité, proto kromě světel by měl cyklista používat oblečení s reflexními prvky
- při jízdě nejezte, nepijte, nekuřte ani netelefonujte
- vždy používejte ochranou přilbu