„Naším cílem bylo pro cestující zajistit vyšší kvalitu vlaků,“ řekl hejtman Jan Grolich.

Nové vlaky budou mít klimatizaci, připojení k wifi i bezbariérový přístup. Kromě trati mezi Břeclaví a Znojmem, která je podle náměstka hejtmana pro dopravu Jiřího Crhy nejvíce využívaná, budou tyto soupravy jezdit i mezi Hodonínem a Veselí na Moravou a Zaječí a Kobylí, odkud o víkendu vlak pojede až do Hodonína.

Podle zástupců Jihomoravského kraje je už v jeho majetku a v provozu všech šestatřicet souprav vlaků Moravia. Do konce června má pak společnost Škoda Transportation dodat poslední elektrickou jednotku.
Vlaky Moravia už jezdí v Brně a okolí. Čekáme na poslední soupravu, říká kraj

„Dříve ty vlaky jezdily v Německu v okolí Frankfurtu. Teď je budeme přebírat a modernizovat. Čeká je například olakování na barvy Jihomoravského kraje,“ sdělil generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.

Kapacita těchto vlaků je asi sto míst. Soupravy budou připravené i na instalaci jízdenkového prodejního automatu. „Vzhled vlaků bude podobný jako u vlaků Moravia, tedy červenobílá barva s černým pruhem. Snažíme se do jednotné podoby dát například i nové autobusy Jihomoravského kraje,“ přiblížil Crha.

Podívejte se také na moderní vlaky Moravia, které jezdí po jižní Moravě

Zdroj: Deník/Jan Charvát

Arriva uspěla v konkurenci Českých drah a Leo Expressu. „Kraj dopravci zaplatí 231 milionů korun ročně,“ uvedl Crha.

Jihomoravský kraj bude soutěžit dopravce také na další vlakové linky. „Nejdále je oblast Střed, která je před rozhodnutím. Tam patří tratě Brno - Moravský Krumlov a Brno – Kyjov - Veselí nad Moravou. Připravujeme také veřejně otevřené řízení na linky Letovice – Brno - Křenovice a dále pak Tišnov – Brno - Hustopeče a Židlochovice,“ vyjmenoval Crha.

ALŽBĚTA KADLECOVÁ