„Baťův kanál navštívilo a na lodi se svezlo pětašedesát tisíc návštěvníků, přičemž v roce 2010 to bylo dvaapadesát tisíc a rok předtím sedmdesát tisíc osob,“ spočítal ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek. Toho potěšil pokračující trend zájmu o vícedenní plavby na hausbótech. „Romantickou plavbu zažilo a být pár dní kapitánem si vyzkoušelo v létě tři tisíce návštěvníků,“ doplnil. Spokojený byl i s údaji o využití cyklostezek podél Baťova kanálu. „Babí léto v září posadilo opět lidi do sedel jízdních kol a obulo jim in-line brusle – jen počitadlo v Napajedlech zaznamenalo v říjnu neuvěřitelných jednadvacet tisíc průjezdů,“ upozornil manažer dobrovolného svazku obcí kolem Baťova kanálu Jiří Durďák.

Po nezpevněné hrázi mezi Sudoměřicemi a slovenskou Skalicí projelo podle rozsáhlého měření, které se uskutečnilo od června do srpna díky dotaci z evropského Operačního programu přeshraniční spolupráce mezi ČR a SR, přes jedenáct tisíc cyklistů. A například cyklostezku mezi Uherským Ostrohem a Veselím nad Moravou využilo celkem 93 484 osob.

I když vody Baťova kanálu uzamkl v Uherském Hradišti symbolický klíč, sezona skončí jen tam, kde chystá Povodí Moravy opravy a musí kvůli tomu snížit hladinu. Opravovat se bude především na horním toku, jinde provozovatelé plánují plavby podle počasí a zájmu.

„Splavnost kanálu pro letošní rok finančně zajistilo nejen Povodí Moravy, ale i dotace z ministerstev zemědělství a dopravy i z krajských úřadů Zlínského a Jihomoravského kraje,“ informovala za Povodí Moravy její mluvčí Veronika Slámová.

Podle ní jen údržba vodních komor a toku Baťova kanálu vyšla letos Povodí Moravy na více než devatenáct milionů korun.

„Z údržbových prací šlo například i o vyčištění všech dolních a horních rejd plavebních komor kvůli zlepšení plavební hloubky. Opravou prošlo mimo jiné i rozsáhlé poškození levoboční hráze v katastru obce Sudoměřice,“ doplnila Slámová.