„Oprava opevnění mezi železničním mostem a plavební komorou ve Veselí nad Moravou skončila podle naplánovaného harmonogramu a posílila bezpečnost provozu plavidel v tomto úseku,“ informoval ve čtvrtek odpoledne mluvčí státního podniku Petr Chmelař s tím, že práce na zbývající části úseku mají odstartovat po sezoně, tedy v říjnu. Půjde o část mezi železničním mostem a plavení komorou Vnorovy I.
Obě etapy oprav vyjdou na třiapadesát milionů korun. „Loni jsme napočítali v plavebních komorách 3431 lodí. Rozplavená zemina z břehů a hrází současně lokálně zanáší dno plavebního kanálu a tím pomístně snižuje plavební hloubku, která může vést až k omezení provozu lodní dopravy. Proto musíme opravovat a investovat nemalé prostředky,“ vysvětlil důvod oprav generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.
Kromě oprav dokončuje Povodí Moravy i přípravy na zahájení hlavní turistické sezony. „Všech třináct plavebních komor již prošlo čištěním, stejně jako jejich technologie údržbou a seřízením. Spolu s dalšími pracemi se předsezonní náklady vyšplhaly na více než půl milionu korun. Další téměř dva miliony korun stojí Povodí Moravy každoročně jen provoz plavebních komor během plavební sezony,“ přiblížil Chmelař.
Podle ředitele Baťova kanálu Vojtěcha Bártka se provoz vzhledem k nouzovému stavu velice těžko plánuje. „Chtěli bychom začít od prvního května, a to v režimu půjčovaní sportovních potřeb, tedy včetně loděk,“ sdělil ředitel.
Baťův kanál by se tak v dostatečných odstupech otevřel pro plavbu dvojicím či lidem z jedné domácnosti.