„Obrátili se na mě obyvatelé, kteří jeli po Mutěnce na inline bruslích a zastavila je policejní hlídka. Dostali pokutu tři sta korun. Ptali se proč," tlumočila kyjovským zastupitelům na jejich posledním zasedání dotaz zastupitelka Michaela Moudrá s tím, že bruslaři byli pokutou velmi nemile překvapeni.

V následné diskuzi se ukázalo, že překvapeni jsou i zastupitelé. Domnívali se, že stavbou stezky dávají místním možnost sportovního vyžití jak na kole, tak na bruslích.

„Bruslaři mohou vjet pouze na stezku, která je označena nejen značkou s kolem, ale i postavičkami znázorňujícími povolení pro vstup chodců," potvrdil redakci Hodonínského deníku oprávněnost pokuty policejní mluvčí Petr Zámečník.

Asfaltová trasa vedoucí po bývalé železnici je totiž označená pouze modrými kulatými značkami s kolem a nemá povolený takzvaný smíšený provoz. Jelikož vede zcela mimo silnice a je na ní klid, zvykli si na ni chodit nejen bruslaři, ale i například maminky s kočárky. Ani ty tam podle regulí nemají co dělat.

Při cestě po regionu si přitom zájemce o projížďku musí všimnout, že pouze značkami s kolem jsou označeny v podstatě všechny cyklostezky mezi obcemi. Chodci a tudíž i bruslaři mohou podle značení většinou jen na stezky vedené přímo v zástavbě. Jde tedy o problém, který se může objevit kdekoliv jinde.

V Kyjově tak přišel na řadu i pochopitelný a nejjednodušší návrh značení změnit tak, aby na Mutěnku mohli i chodci. Ani to ale nemusí být tak jednoduché.

„Způsob značení byl součástí projektu, na který se získala dotace," upozornil Otakar Matula pověřený vedením kyjovského odboru rozvoje města. Ten nakonec dostal úkol prověřit, zda podmínky dotace umožní značení změnit.

Při diskuzi v Kyjově ale zazněl i názor, že vzhledem k bezpečnosti provozu jsou bruslaři a cyklisté rozdílní. „Bruslaře pravidelně vídám jezdit se sluchátky na uších. Jedou a přitom neslyší, co se kolem nich děje," uvedl svou zkušenost zastupitel Kamil Filípek, podle nějž ale bezpečnosti nepřidávají ani výkonnostní cyklisté, kteří po úzké stezce jezdí ve skupinách dvojnásobnou rychlostí než běžní cyklisté.

Jak také v Kyjově zaznělo, značení může sehrát velmi důležitou roli právě v případě úrazu a následného vymáhání škody po provozovateli, kterým je v případě Mutěnky stejnojmenné sdružení obcí.

Starosta Kyjova František Lukl tak zakončil diskuzi tím, že vedení města prodiskutuje problém na valné hromadě svazku obcí a prozatím instruuje kyjovské policisty v tom smyslu, aby byli vůči bruslařům na Mutěnce benevolentní.