Blatnice pod Svatým Antonínkem/Uherský Ostroh/ Jízda po silnici z Uherského Ostrohu do Blatnice pod Svatým Antonínkem připomíná horor. Poničená vozovka drásá nervy řidičů, šestikilometrová trasa vadí i cyklistům. Zdolat některé úseky je problém. Cestu už léta nikdo neopravoval. Brzy se to mělo změnit. Už začátkem příštího roku by chtěli silničáři silnici opravit. Zřejmě se jim to ale nepodaří. Poničený úsek silnice leží totiž na hranici dvou okresů, Jihomoravského a Zlínského. Zatímco cesta na území Jihomoravského kraje projde kompletní opravou tak, aby odpovídala silnici první třídy, Zlínský kraj tak velkou úpravu nemá v plánu. V Uherském Ostrohu jsou totiž už několik let proti.

„Když bude silnice opravená, bude tudy jezdit ještě víc kamionů než dosud. Nevidím jediný důvod, proč bychom měli tedy opravovat silnici, když ji kamiony znovu rozbijí,“ míní starosta Uherského Ostrohu Vlastimil Vaněk. Ředitelství silnic a dálnic ve Zlíně to nechápe. Bez souhlasu obce se silničáři neobejdou. „Už několikrát jsme se snažili, aby byl úsek opraven. Radnice nám to nechce povolit,“ potvrdil ředitel Rostislav Vacula z ředitelství ve Zlíně. „Bez obce nemůžeme navázat na kvalitně opravený úsek v Jihomoravském kraji,“ konstatoval Vacula. Původní silnice byla koncem roku 2000 převedena do kategorie silnic první třídy, protože vedla k novému hraničnímu přechodu Vrbovce ve Velké nad Veličkou. Parametrům cest první třídy ale neodpovídá. Kvůli tomu tudy smí jezdit pouze auta s hmotností do 3,5 tuny. To se nelíbí řidičům kamionů, kteří tím pádem musí jezdit k hraničnímu přechodu oklikou. Oprava šestnáctikilometrového úseku spolkne přes tři sta čtyřicet milionů korun.

Práce si silničáři rozdělí do několika úseků. Začne se v Blatnici pod Svatým Antonínkem.