Už na začátku tohoto roku republikové Ředitelství vodních cest muselo vyřešit dvě námitky. Ty mu poslaly firmy, které ve výběrové řízení na dvousetmilionovou zakázku neuspěly. Na začátku března sice nastává posun, ale z něj nevyplývá, že by se mohlo v nejbližších dnech začít stavět. „Zadávací řízení šetří Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, vyžádal si veškeré podklady, které jsme mu předali, a nyní čekáme na výsledek šetření. Zatím nemáme další podrobnosti,“ sdělil vedoucí oddělení správy a provozování majetku Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.

Zajímavé novinky ale vzniknou ještě do konce tohoto pololetí v blízkých Sudoměřicích a vzdálenější Spytihněvi. Jde o nová servisní stání služebních plavidel za 9,5 milionu korun. Ta doplní stávající ve Vnorovech, Veselí nad Moravou a Uherském Hradišti. „Přestože investorem této akce je Povodí Moravy, tak servisní stání bude sloužit ke krátkodobému i dlouhodobému kotvení hasičům, záchranářům, policii a Státní plavební správě. Z toho důvodu je nutné umožnit rychlý přístup k vodě, který neblokují rekreační lodě,“ vysvětlil generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Současně s tím pokračují opravy Baťova kanálu od Veselí nad Moravou po Vnorovy. „Budou dokončeny tak, aby mohla hlavní plavební sezona tradičně začátkem května odstartovat. Opravy zajistí bezpečnost plavebního provozu a hladký průběh dalších rekreačních sezon bez rizika omezování plavby. Každoročně se zvyšující počet návštěvníků a plavidel si vybírá svou daň na zvýšené potřebě oprav,“ uvedl mluvčí státního podniku Povodí Moravy Petr Chmelař.