Důvodem jsou práce na stavbě plavební komory Rohatec - Sudoměřice a úpravy říčky Radějovky v délce přibližně osmi set metrů, což následně umožní propojení Baťova kanálu se splavnou částí řeky Moravy u Hodonína. „Omlouváme se za tato omezení. Budou odstraněna až s ukončením stavby v roce 2025," sdělil mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.
Objízdná trasa pro cyklisty je rozdělená na dvě varianty, podle toho, kterým směrem se potřebují vydat. Jsou popisované od silničního mostu přes Baťův kanál, který se nachází na silnici I/55.
Jezdci na kole podjedou most přes I/55 a vyjedou nahoru na silnici. Pak se dají doleva a po silnici pokračují asi tři kilometry, přejedou most přes Moravu a následně zahnou doleva a pokračují po původní cyklotrase podél Baťova kanálu až do Rohatce a Hodonína.
U druhé varianty opět podjedou most přes silnici I/55 a vyjedou nahoru na silnici. Pak se dají doprava, přejedou most a hned za mostem zahnou na cyklotrasu, která vede přes průmyslový areál u Sudoměřic. Na jeho konci najedou na silnici.
Následně zahnou doprava a pokračují podél fotovoltaické elektrárny a železniční dráhy až k hraničnímu přechodu. Přejedou přes mostek a po slovenské straně pokračujeé podél Radějovky až do přístaviště ve Skalici.
Prodlouženou vodní cestu turisté využijí od plavební sezony v roce 2026. Náklady jsou 339 milionů korun bez daně. „Na to budou navazovat další akce. Stavba koncového přístavu v Hodoníně, prodloužení splavnosti na sever do Kroměříže, výstavba přístavu v Kroměříži," vyjmenoval nedávno ředitel Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů. O přípravách Deník už informoval.