Podle současného návrhu tak cyklisty čeká pár zatáček.

Jen ve veselském katastru je sedm pozemků, které mají neznámého vlastníka, většinou jsou to lidé, kteří se před dlouhou dobou odstěhovali. Poslední zápisy v katastru jsou z první třetiny dvacátého století. „S těmito majetky je velmi problematické jakkoliv nakládat. Proto návrh počítá s tím, že na území Veselí bude stezka rozdělená do čtyř úseků, přičemž první dva budou mít povahu zpevněné účelové komunikace, aby se na nich dalo jezdit na kole. Na nejdelší části půjde o standardní cyklostezku," popsal místostarosta Veselí nad Moravou Petr Kolář.

Jenže Blatnice teprve hledá zhotovitele územního plánu a podobně jako Veselí řeší problém s majiteli pozemků. Jediná možnost, jak trasu co nejdříve postavit, je ji vést za železniční stanicí po její přístupové cestě až po silnici z Veselí do Blatnice. Tu budou muset cyklisté přejet, pak by pokračovali podél ní a do Blatnice by vjeli ulicí táhnoucí se za pekařstvím.

Situační přehled trasy plánované cyklostezky.

Kdy by Blatničtí mohli začít se stavbou, není vůbec jisté. „Využijeme polních cest, chceme minimalizovat zásahy do pozemků třetích osob. Bylo by lepší, kdyby blatnický úsek cyklostezky byl v územním plánu," řekl místostarosta Blatnice Milan Zedka.

Veselský starosta Miloš Kozumplík poukázal na dlouhodobou nečinnost dřívějšího vedení blatnické radnice. „Před deseti lety tehdejší blatnický starosta přislíbil, že udělá vše pro to, aby cyklostezka mohla vést podél silnice 54. To se nestalo. Ani minulý starosta s tím nic neudělal. Toto je jediné řešení," sdělil Kozumplík.

Více čtěte ve čtvrtečním Hodonínském deníku Rovnost.