Trasa pro cyklisty povede kolem hlavní silnice na Brno, a to zhruba v půlkilometrovém úseku mezi železničním přejezdem v Brněnské ulici a křižovatkou na Dubňany a Mutěnice. Právě tady naváže na cyklostezku z bývalého hornického města, která vyrostla v roce 2012.

Novinka má mít asfaltovobetonový povrch. „Náklady projektu přesahují dva a půl milionu korun," přiblížila mluvčí hodonínské radnice Hana Rakusová. Mikroregion na ni získal více než milionovou podporu z Jihomoravského kraje, část půjde také z městského rozpočtu. To už zastupitelé v Hodoníně na své poslední schůzi odsouhlasili.

Na pokračování dubňanské stezky čeká už nyní řada lidí, kteří tudy jezdí denně do zaměstnání. „Loni jsem místem projížděl snad více než stokrát a musím uznat, že přejezd ze stávající cyklostezky je špatně řešený. Na hlavní silnici je opravdu hustý provoz, takže cyklostezka by měla stoprocentně pokračovat," prohlásil třeba Tomáš Ševčík z Dubňan.

Cyklisté z Hodonína a okolí se mohou těšit také na další úseky pro příjemnou jízdu na kole. S velkými projekty se ale pro letošní rok už v rozpočtu nepočítá. „Do programového prohlášení rady navrhujeme pokračování v přípravě cyklostezky Velkomoravskou ulicí, kterou lidé hodně připomínkují. Díky ní se může lužická cyklostezka propojit se středem města," upozornil hodonínský místostarosta Ladislav Ambrozek s tím, že v současnosti se hledá dohoda s posledními vlastníky pozemků pod uvažovanou cestou.

Levnější opatření

První schůzi má ve čtvrtek pracovní skupina, která hodlá řešit situaci s cyklistickou dopravou v Hodoníně. „Chceme projednat koncepci, která byla schválená před rokem a půl. Zatím se s ní příliš nepracuje. Cyklodoprava je tady řešená ne speciálními cyklostezkami, ale cyklopruhy a cyklopřejezdy a my bychom chtěli začít uskutečňovat tato levnější opatření," řekl místostarosta.

Právě díky nim by se měly propojit trasy v třídě Bratří Čapků, Družstevní a Žižkově ulici. „Chceme, aby vznikaly ucelené tahy a cyklisté se ve městě cítili bezpečně. Případně se je snažit dostat do jednosměrek, aby nemuseli vjíždět do hustější dopravy," nastínil plány Ambrozek.

Další z cest, na které kolaři dlouhou dobu čekají, je ta mezi Ratíškovicemi a Hodonínem. „Vyřizování trvá už dlouho, přitom provoz na silnici stále narůstá. Cesta na kole je pak kvůli projíždějícím autům, zvláště těm nákladním, nebezpečná," uvedl ratíškovický cyklista Jiří Kotásek.

V tomto případě se má začít s úsekem mezi hodonínským Pánovem a ratíškovickou hájenkou. „Projednávání nabralo zpoždění v důsledku letošního přeřazení polesí Strážnice, do něhož spadaly i Ratíškovice, pod Zlín," uvedl místostarosta Ratíškovic Radim Šťastný.

Zástupci obce budou ještě tento týden kvůli směně pozemků pod plánovanou cyklostezkou jednat právě na krajském ředitelství Lesů České republiky ve Zlíně.