„V současné době řešíme všechna spojení z Hodonína do okolních obcí na Rohatec, Ratíškovice, Dubňany, Dolní Bojanovice a Lužice, v okolí pak cyklostezku mezi Josefovem a Prušánkami a Novým a Starým Poddvorovem. Novinkou je úsek z Hodonína do Mikulčic a cyklostezka z Čejkovic do Vrbice,“ informovala manažerka Mikroregionu Hodonínsko Patrícia Juráňová.

Podle Juráňové je nejtěžší vyřešit jednotlivé výkupy pozemků a otázky životního prostředí. Cyklostezky chtějí vybudovat i představitelé Hodonína.
Z okresního města povedou nové trasy na všechny strany. Tak to alespoň nastínil při nedávném Dnu s Deníkem hodonínský starosta Lubor Šimeček. Celý plán je ale během na hodně dlouhou trať. Vše brzdí složitý výkup pozemků.

„Majetkové vypořádávání znamená až heroický výkon. Momentálně lze získat na budování cyklostezek spoustu peněz z Evropské unie. Dokud ale nebudou vykoupené pozemky, nemůžeme se o ně ucházet,“ zalitoval starosta.

Další obcí, která se rozhodla pro stavbu cyklostezek především z bezpečnostního hlediska, jsou Kozojídky.
„Chtěli bychom, aby cyklisté do Veselí nad Moravou jezdili po stezce, protože se tam neustále zvyšuje doprava. Do Veselí jezdí děti do hudebních škol, dospělí do zaměstnání. Je to pro nás spádové město,“ poukázal starosta Kozojídek Otakar Březina.

Stavba cyklostezky do Veselí nad Moravou tady začala zhruba před měsícem a do Hroznové Lhoty už lidé mohou jezdit bezpečně. Tam už je cyklostezka hotová.

Kozojídky a Veselí nad Moravou spolupracují a k dokončení asfaltového koberce, který by zajistil bezpečný provoz kolařů, chybí už jen tři a půl kilometru.
„Peníze na dokončení máme, termín je do konce listopadu,“ uvedl místostarosta Veselí nad Moravou Vilém Reischfeld. Další cyklostezku plánuje radnice vybudovat do Moravského Písku.

„Máme stavební povolení, ale v současné době nejsou peníze. Na straně Moravského Písku se také projektuje. Náklady se na naší straně pohybují odhadem okolo čtyřiceti milionů korun. Zatím je tedy dost nereálné na cyklostezku pomýšlet,“ uzavřel Reischfeld.
Během na dlouhou trať je také plán Mikroregionu Ždánicko na vybudování cyklistické trasy místo zrušené železnice ze Ždánic do Uhřic.