Dělníci v současné době osazují konstrukce těchto sítí. „Kvůli ochraně netopýrů a ptáků hnízdících v okolí rybníku u Polešovic bude bezmála půl kilometru dlouhá dálniční lokalita opatřena speciální ocelovou sítí s ptačími siluetami. Síť bude pět metrů vysoká," přiblížil ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.
Stavba tohoto úseku dálnice D55 je výjimečná nutností využití netradičních stavebních postupů a technologií. „Kvůli nestabilnímu podloží a tekutým pískům jsme zde jako vůbec na první dálniční stavbě museli využít pro zakládání mostů metodu ražených pilot, místo klasických vrtaných. Dále kvůli zvodnělému podloží musíme v řadě míst zpevňovat násyp dálničního tělesa speciálními geobuňkami,“ nastínil Chudárek.
Na mostu řeší nosnou konstrukci
V zimních měsících na stavbě také pokračují práce na mostech, které jsou v různých fázích rozpracovanosti. „Celkově budujeme mezi Starým Městem a Moravským Pískem devět mostů, z toho šest na dálnici a tři nad dálnicí. Most u Moravského Písku máme už dokončený a řidiči už po něm jezdí v režimu předčasného užívání. Téměř hotový je také most u Kostelan, kde nám zbývají už jen dokončovací práce," popsal manažer oblasti Mosty Michal Hrutkai ze společnosti Skanska.
Na mostu u Polešovic, který je založený právě na ražených pilotách, teď stavbaři dělají bednění nosné konstrukce. „Betonáž mostu plánujeme na konec února,“ doplnil Hrutkai.
Devítikilometrový úsek dálnice mezi Starým Městem a Moravským Pískem zprovozní Ředitelství silnic a dálnic letos v prosinci společně s navazující stavbou mezi Moravským Pískem a Bzencem.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Tropický ráj se v Hodoníně znovu otevřel hostům i s evropským unikátem