Úředníci resortu tak mají potřebné razítko hlavní trase, nadjezdům, mostům či protihlukovým stěnám. Ústní projednání se uskuteční 30. června v Moravském Písku. „Je to pro nás důležité z několika důvodů. Nyní především proto, aby po dokončení delšího úseku od Starého Města všechna doprava z dálnice neskončila v naší obci. Navazující část na Bzenec by se sice měla začít stavět později, ale ujišťují nás, že do provozu ji uvedou současně,“ přiblížil starosta Moravského Písku Leoš Filípek.

Šéf zlínské správy státních silničářů Karel Chudárek očekává, že stavební povolení pro úsek do Bzence budou mít v září. Pak chtějí firmám otevřít tendr za více než devět set milionů korun. „Rádi bychom začali stavět už na jaře, nejpozději v létě příštího roku,“ nastínil Chudárek.

Tento úsek dálnice odkloní tranzitní dopravu mimo zástavbu dvoutisícové obce. Hotový má být 2025. Protihlukové stěny tady mají delší než kilometr. Například řidiči mezi Moravským Pískem a Domanínem budou jezdit po novém městě nad dálnicí, podobně jako ti, kteří budou cestovat mezi Moravským Pískem a Polešovicemi. Stávající krajská silnice bude totiž po dokončení dálnice mírně přeložena. Více než čtyřkilometrový úsek dálnice má jižně vyústit ve Bzenci mezi Olšovcem a Kolonií na silnici I/54.