Přesto, že projednávání prodeje na strážnickém pondělním zastupitelstvu bylo opět plné emocí, zastupitelé prodej nakonec jednomyslně odsouhlasili.

„S nabídkou přišly dva podnikatelské subjekty, a to strážnická společnost Inkognito a veselská společnost CA Baťův kanál," sdělila kolegům ze zastupitelstva starostka Strážnice Renata Smutná. Nabídka ze Strážnice přitom činila čtyři sta devadesát tisíc.

Veselský podnik, který od roku 2001 loď provozuje, nabídl ještě o čtyřicet tisíc korun víc. Původně chtěla přitom za částku něco málo přes čtyři sta tisíc korun Danaj odkoupit Obecně prospěšná společnost Baťův kanál, zastoupená Vojtěchem Bártekem. „Nabídku jsem nakonec stáhl, protože jsem ze strany strážnických zastupitelů jako kupující necítil zájem," reagoval na své rozhodnutí Bártek.

Ze hry nakonec vypadla i strážnická společnost Inkognito, která podle svého zástupce Františka Kotka nevěděla například o tom, že CA Baťův kanál do lodi za dobu jejího provozování vložila kolem šesti set tisíc korun. Ty by si mohla nárokovat.

„Dodnes navíc neznáme vlastnické vztahy. Nevíme tedy, jestli loď patří Veselí nad Moravou, či Strážnici. 
Z tohoto důvodu jsme usoudili, že by pro nás byla investice velmi riziková," odůvodnil Kotek.

Veselí nad Moravou totiž 
v momentě, kdy se Strážnice rozhodla začít řešit prodej Danaje, přišlo s tím, že je spolumajitelem lodi. Podle právničky města Strážnice Hany Zabadalové ale neexistuje žádný důkaz, ze kterého lze usoudit, že loď je v podílovém spoluvlastnictví obou měst.

„Naopak existuje trojstranná smlouva z února roku 2001, ze které vyplývají prohlášení účastníků této smlouvy, a to města Veselí nad Moravou, které konstatuje, že je vlastníkem budovy, a prohlášením města Strážnice, které konstatuje, že je výlučným vlastníkem lodi Danaj. Toto vlastnické právo nebylo do tohoto dne rozporováno městem vlastnictví žádnou kvalifikovanou právní formou," poučila přítomné Zabadalová. Místostarosta Veselí nad Moravou Petr Kolář ale zase tvrdí, že když se před lety z projektu, na kterém se podílelo Veselí, Strážnice a Skalice, pořizovala loď i veselský přístav, Strážnice i Veselí loď nabyly společně.

„To, že se pak v dalších dokumentech postupovalo bez našeho města, je sice pravda, právě proto jsme ale požádali Strážnici o doložení smlouvy či usnesení, kterým by se převedl spoluvlastnický podíl z Veselí na Strážnici. Ve Veselí totiž nebyl. Strážnice nám potvrdila, že ani u nich se žádný takový dokument nenašel," vysvětlil Kolář 
s tím, že proto, aby v budoucnu nedošlo ke zpochybnění prodeje, navrhl, aby vznikla třístranná smlouva mezi oběma městy a novým majitelem. V jeho prospěch se pak Veselí vzdá svého spoluvlastnického podílu. S volbou Habartové je spokojen.

Přestože Inkognito nakonec od koupě lodi odstoupilo, s jejím novým majitelem chce do budoucna spolupracovat na rozvoji cestovního ruchu ve Strážnici.

„Zázemí Baťova kanálu ve Strážnici se řadí k těm nejhorším. Budeme rádi, když se vytvoří projekt, ve kterém bude mít město seriózního partnera, jenž bude zajišťovat služby a díky kterému se zvýší jejich kvalita," uvedl Kotek.

Ten doufá, že se s Habartovou domluví na pravidelném zajíždění Danaje do Strážnice a také jeho kotvení tam. „Čím víc místních podnikatelů se do rozšíření cestovního ruchu zapojí, tím to bude samozřejmě lepší," míní Kotek.

Nebrání se tomu ani Habartová. „Je to ve fázi domluvy a uvažujeme i o tom, že na vše uzavřeme smlouvy," řekla Habartová, která už informovala, že má připravené peníze na rekonstrukci lodi.

„Počítáme s plavbami mezi Veselím a Strážnicí, ale i směrem dolů, přes Petrov až k Výklopníku a do Skalice," uzavřela nová majitelka výletní lodi.