Denní lázně? V Hodoníně je nabídnou od roku 2015
Hodonín – Hodonín bude mít Denní lázně. Investici v řádech desítek milionů korun posvětili hodonínští zastupitelé. Rozšířené služby mají Lázně Hodonín poskytovat od roku 2015. „Celkové náklady činí 121 milionů korun. Přislíbená dotace bude ve výši devětatřiceti milionů. Předpokládáme však, že při výběrovém řízení dojde ke snížení ceny, a to o pět milionů korun," uvedla starostka Hodonína Milana Grauová.
Město ale podle ní nedá potřebné peníze najednou. Přibližně osmdesát milionů korun má být pokryto z úvěru a portfolia města. O konkrétních podmínkách rozhodnou zastupitelé v říjnu.
Na posledním jednání ale před schválením probíhala živá diskuze. „Není mi jasné, z čeho chce město zařízení udržet v provozuschopném stavu," kroutil hlavou například Jaromír Hýbner.
Podle Aleny Venhodové zase v Hodoníně rozšířená nabídka služeb chybí. „Znám spoustu rodin i firem, které si dělají výlety do Luhačovic a Lednice. Kdyby nabízel wellness služby Hodonín, nemusely by tam jezdit," uvedla.
Podle ředitele Lázní Hodonín Milana Sýkory má být nový pavilon spojený s hlavní budovou lázní Vladimír. Důvody, proč se mají lázně rozšiřovat, jsou podle něj dva. „Lázně mají nyní nedostatečnou kapacitu a také chceme rozšířit nabídku procedur tak, abychom poskytli ty klasické, ale i takové, které trochu inklinují k wellness. Nedostatečná je také nabídka pro místní a klienty z okolí," uvedl na zastupitelstvu Sýkora.
Pojišťovny i platiči
Podle něj se navíc v posledních letech změnilo složení klientů. Zatímco do velké rekonstrukce v roce 2006 sloužily hodonínské lázně pouze klientům pojišťoven, v posledních sedmi letech je navštěvují i samoplátci. Z výsledků první poloviny letošního roku, kterou Sýkora zastupitelům předložil, vyplývá, že poměr mezi oběma skupinami je téměř padesátiprocentní.
V prezentaci Sýkora mimo jiné představil, jaké procedury má nová třípatrová budova přinést. Půjde například o cvičení na přístrojích, světelnou a laser terapii, jodové sprchy či parní lázně. V prvním patře má být oranžerie.
Podle Ivy Kljunić Briešťanské z marketingového oddělení podniku lázněmi projde na třicet tisíc hostů. „Jde o významné číslo pro nás i pro město, protože je to další příležitost pro ubytovatele i restaurační zařízení," myslí si Briešťanská.
Kromě klientů z Olomouckého a Moravskoslezského kraje do Hodonína přijíždí hosté také ze Slovenska a Rakouska.
Nový pavilon má navíc přinést čtrnáct pracovních míst. Nyní jich podnik zaměstnává 188.