Za tu dobu se organizátorům podařilo do frekventovaného silničního provozu připravit tisíce chodců a cyklistů. „Jde o etapový projekt zaměřený na jednu z nejohroženějších skupin v silničním provozu – děti,“ uvedl policejní mluvčí Petr Zámečník.

Účastníci od listopadu do května prošli sérií přednášek na různá témata související s přípravou cyklistů. „Jednou z nich je tematické sezení se studenty Střední zdravotnické školy v Kyjově, kteří děti učí poskytovat první pomoc,“ sdělil Zámečník.

V uplynulém týdnu děti skládaly závěrečné praktické zkoušky. Při jízdách zručnosti dokázaly, že umějí ovládat své kolo i na překážkách. Další část obsahovala jízdu na dopravním hřišti podle skutečných pravidel silničního provozu. „Na závěr děti dostaly průkazy cyklisty a další drobné dárky za svou píli a snažení,“ dodal mluvčí.

I když má dopravní výuka v Kyjově dlouholetou tradici a je na vysoké úrovni, město zatím nemá žádné stále dopravní hřiště, které by bylo možné k tomuto účelu využít. „Jezdíme na sportovním hřišti Základní školy Komenského. Vždycky je vápnem vyznačíme, nachystáme kužely a překážky. To je samozřejmě jen provizorní a dětí stále přibývá,“ řekl zástupce ředitelky kyjovského „domečku“ David Hegedüs.

Podle mluvčího kyjovské radnice Filipa Zdražila si vedení města význam dopravní výchovy uvědomuje. „Proto intenzivně hledáme vhodnou lokalitu, kde by bylo možné hřiště umístit,“ vyjádřil se Zdražil.

O stabilním dopravním hřišti se dlouhá léta jedná také v Hodoníně. Ani tam není jeho otázka jasně vyřešená. Prozatím vznikne alespoň mobilní s částečně odlišnými parametry, a to v areálu Základní školy Vančurova. „Čekali jsme, až skončí stavba přilehlého parkoviště. Tím se uvolnila plocha uvnitř školy. V nejbližší době se bude upravovat povrch, abychom mohli položit bloky, které hřiště tvoří. Od září by se vše mělo rozjet,“ sdělil ředitel hodonínské městské policie Jindřich Vašíček.