Pokud chcete vědět, které mezinárodní cyklotrasy vedou přes Hodonínsko, jak se vaří slovácká zelňačka, dělá pravá zabíjačka anebo třeba které vzácné živočichy můžete s trochou štěstí zahlédnout na Podluží, pak je právě pro Vás určen zbrusu nový průvodce Podlužím a Hodonínskem. Pod názvem Krajina vína, tradic a pohostinnosti jej společně vydaly Region Podluží a Mikroregion Hodonínsko.
„Turistický průvodce Podlužím a Hodonínskem zahrnuje celkem dvacet obcí. Z toho je jedenáct z Hodonínska, čtrnáct z Podluží a pět máme společných,“ uvedla manažerka Mikroregionu Hodonínsko Patrícia Juráňová.
Vedle hlavního, takzvaného image katalogu, vznikl podle ní i sedmidílný tématický soubor drobnějších brožurek. Jeho cílem je propagovat největší lákadla pro turisty. „Těmi by měl být folklor, vinařství, osobnosti tohoto kraje, ale také jeho zvyklosti a gastronomie,“ vyjmenoval manažer Mikroregionu Podluží Josef Smetana. Jak upřesnil, nechybí tu ani možnosti ubytování, cykloturistiky a trávení aktivní dovolené.
„Vytvořeny byly mapy všech dvaceti obcí a neschází ani přehled nejvýznamnějších atraktivit včetně seznamu vydaných materiálů. Ten doplňuje kapesní průvodce,“ uvedla Juráňová z Mikroregionu Hodonínsko.
Mezi dvaceti obcemi, které usilují o lepší propagaci na turistickém trhu, nechybí kromě Hodonína ani Dubňany, Rohatec, Dolní Bojanovice, Lužice, Mikulčice, Prušánky či Starý Poddvorov. Všechny propagační materiály jsou k dispozici ve čtyřech jazykových verzích–české, anglické, německé a francouzské. Na realizaci prvního společného projektu se obce mikroregionu podílí hlavně proto, aby ušetřily obrovské náklady spojené s výrobou individuálních turistických průvodců.
„Celkový objem peněz vložených do výroby katalogů, brožur a map byl kolem dvou a půl milionu korun,“ prozradila manažerka Juráňová. Projekt byl přitom spolufinancován z prostředků regionálního operačního programu, tedy z peněz Evropské unie. Turistický průvodce je určen pro potřeby v oblasti cestovního ruchu, návštěvníky regionů a jeho obyvatele, cestovní kanceláře i infocentra obcí.
„Tam by měl být k dostání už koncem prosince,“ upřesnila ještě termín, kdy bude nové, v obchodní síti neprodejné, lákadlo pro turisty k mání, Patricia Juráňová. Co si od účasti na vydání propagačního materiálu slibuje třeba starosta Prušánek Jan Nosek, který se na setkání starostů také k projektu připojil? „Samozřejmě propagaci areálu vinných sklípků v Nechorách, i když i tak se tam hrnou díky cyklostezkám davy turistů už nyní,“ zhodnotil prušánecký starosta.