V trase nové dopravní tepny ještě pokračuje i záchranný archeologický výzkum. „Ten čítá tisíce nalezených objektů. Pětaosmdesát procent plochy nám ale už archeologové uvolnili, takže se tam už provádí zemní práce,“ sdělila mluvčí republikového Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Připomněla, že součástí stavby je vybudování devíti mostů, dvou mimoúrovňových křižovatek a protihlukové stěny. Republikoví silničáři tuto zakázku vysoutěžili za téměř dvě miliardy korun. „Celá stavba v rovině a s potřebnou ochranou proti povodním má velký objem násypů. V maximální míře se zde bude využívat materiál z výkopů, i tak ale bude nutno dovézt až deset tisíc tun materiálu denně. Bezpečná a plynulá doprava a logistika bude proto prioritou,“ přiblížil již dříve projektový manažer společnosti Skanska Lubomír Pilný.

Poprvé by se měli řidiči po této nové části dálnice D55 projet v roce 2024. Na jihu skončí na provizorním napojením na silnici II/427 severně od Moravského Písku.

V navazujícím úseku z Moravského Písku do Bzence silničáři aktuálně připravují soutěž na zhotovitele. „Předpokládáme, že ji zahájíme ještě na podzim. Zahájení stavby předpokládáme v příštím roce 2022, dokončení v roce 2025,“ uvedla ve čtvrtek mluvčí Ředitelství s tím, že tento úsek přesáhne čtyři kilometry.