Radnice ještě čeká, jestli se jí podaří získat dotaci. Pokud se to podaří, se stavbou by se začalo v příštím roce. Trasa začíná na hrázi Haluzického rybníku a vede na sever podél Kyjovky. Součástí stavby jsou také opravy mostu a čtyř propustí.

Ve Bzenci zatím připravují projektovou dokumentaci ke spojení tamní Kolonie s Přívozem. Cyklostezka by vedla podél silnice z Bzence do Strážnice. „Trasa je myšlená od závor u železničního přejezdu po zatáčku před železničním nadjezdem. Povede tak, aby navazovala na cyklostezku směrem na důl Littner," přiblížil bzenecký starosta Pavel Čejka. Cena zatím ještě není známá, kolaři se dokončení projektu nedočkají dříve než v roce 2018.

Naopak Moravský Písek bude se svým záměrem hotový už tento týden. Cyklisté jedoucí po stezce podél silnice první třídy mezi Veselím nad Moravou a Moravským Pískem museli frekventovaný asfalt přejít nebo přejet. Tomu bude brzy konec „Nově budou moci cyklisté jezdit propustkem vedle odlehčovacího kanálu. Propustek vznikl již dříve kvůli povodním, aby voda měla kudy téct. Pro kolaře jsme ho upravili," vysvětlila písecká starostka Hana Habartová. Náklady jsou asi dva miliony korun, šedesáti procenty vypomohl Jihomoravský kraj.

Snadnější pohyb by měli mít také cyklisté ve Veselí nad Moravou. Kromě spojení s Blatnicí tam totiž plánují i dvě další trasy, které dovedou kolaře do srdce města, na náměstí Míru. „V Kollárově ulici se napojíme na kozojídskou cyklostezku. Druhá trasa naváže u sokolovny v Tyršově ulici," přiblížil veselský místostarosta Petr Kolář.

Odhaduje, že pokud půjde vše dobře, obě stavby by mohly být hotové příští rok. Napojení na kozojídskou cyklostezku vyjde asi na jedenáct milionů, protažení cesty od sokolovny si vyžádá kolem šesti a půl milionu korun.

Podle hodonínského evangelického faráře a vášnivého cykloturisty Pavla Šebesty ty nejlepší cyklostezky vznikly v místech, kudy dříve vedla železnice. Ať už je to stezka Mutěnka nebo naposled nová trasa ze Ždánic do Uhřic. Vedou totiž přírodou a navíc jsou díky nízkému převýšení vhodné pro kolaře všech věků. „Chtělo by to ale lepší cykloznačky, není jasné, co kam vede. Obce by se také mohly pustit do cyklopřechodů," navrhl Šebesta. Dostat se přes silnici je podle něj pro cyklisty největší nebezpečí. Přeje si i lepší mezistátní spolupráci, dostat se z Hodonína do Holíče na kole je velký problém.