Státní podnik vydá jednačtyřicet milionů korun, město přidá na další související úpravy další čtyři miliony. „Předpokládané náklady jsou samozřejmě v cenové úrovni tohoto roku včetně daně z přidané hodnoty," poznamenal místostarosta Veselí nad Moravou Petr Kolář (TOP 09).

Podíl na výstavbě dvou kruhových křižovatek odhlasovali veselští zastupitelé ve vzácné shodě, proti nebyla ani současná veselská opozice. „Jsem rád hlavně díky technickému provedení. V minulém volebním období to býval boj, když se silnice měla posunovat k sídlišti Chaloupky. V každém případě to bude lepší, než je teď. Řešení zachovává původní trasu," řekl po zasedání zastupitelstva bývalý starosta města Jaroslav Hanák (ČSSD).

Z osmnácti přítomných zastupitelů jich se záměrem souhlasilo sedmnáct, pouze jediný se hlasování zdržel. Dohody s ŘSD město dosáhlo po mnohaletých diskusích. „Měli jsme velmi omezené možnosti, ředitelství je správcem silnic. Jsme rádi, že jsme se domluvili a podnik zadal zpracovat záměr. Podkladem byla technická studie z října loňského roku," sdělil místostarosta.

Obyvatelé města a řidiči, kteří Veselím nad Moravou často projíždějí, jsou zatím v hodnocení opatrní. „Stav silnic ve Veselí se velmi zlepšil. Nespokojený jsem jenom s cestou směrem na Blatnici pod Svatým Antonínkem. Myslím si, že je špatně opravená," vyjádřil se například veselský živnostník Jiří Symerský.

Z toho, že by po nových „kruháčích" neprojely kamiony, strach nemá. „Jejich stavba musí dodržovat určité parametry. Jiná otázka je spíše ekologická. Pokud se na kruhovém objezdu při pomalé jízdě nahromadí více aut, může se hromadit smog z výfukových plynů a také může narůstat hluk," dodal Symerský.

Podle něj jsou obě důležité křižovatky, kdy se na hlavní tah z Uherského Hradiště na Hodonín připojují silnice směřující na Kyjov a na Blatnici pod Svatým Antonínkem, dlouhodobě velmi komplikované. „V sedmdesátých letech minulého století na nich byly dokonce semafory. Nikdy jsem ale na nich jinou než oranžovou barvu svítit neviděl," připomněl Symerský.