Stavba posledního úseku Dražůvky-Ždánice začne zřejmě příští rok na jaře. „Už máme přislíbené dotace přesahující čtrnáct milionů korun, celková cena činí asi šestnáct milionů. Také žádáme kraj, který by měl přispět asi milionem sedmi sty tisíci, zbytek doplatí obce mikroregionu," upřesnila Mokrá s tím, že kompletní trasa může být hotová do konce příštích prázdnin.

Jediné úskalí představuje křížení stezky se silnicí I/54. Řešilo se, zda kvůli bezpečnosti postavit podjezd, či nadjezd. „To by se ale prodražilo a navíc by nám na to nikdo nedal peníze. Nakonec se spojnice ošetří dopravními značkami jako všude jinde. Každý rozumný člověk by je měl respektovat a dodržovat," uvedla předsedkyně.

Mikroregion má stále zájem o pár kilometrů zbytku trati 256, kdyby v případě dostavby stezky cyklisté dojeli do Klobouk u Brna. Překážkou je ovšem cena. Obce by nejraději bezúplatný převod, který zatím nepřipadá v úvahu. „Případně bychom to řešili tak, že by se část nákladů zaplatila z prodeje kolejí," dodala Mokrá.